הנתונים המכריעים

המומחים חלוקים: הילדים מדביקים או לא?

קבינט הקורונה דן בשאלה האם לפתוח את הכיתות הנמוכות, כאשר גם המומחים חלוקים בדעותיהם האם הילדים גורמים לעליה בתחלואה, או שמדובר בפרשנות שגויה ומגמתית (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

האם יפתחו את מערכת החינוך, לפחות בכיתות הנמוכות? קבינט הקורונה דן היום (ראשון) בשאלת ההקלות הבאות למשק, כולל שאלת החזרה ההדרגתית ללימודים.

בינתיים, גם המומחים חלוקים בדעותיהם, האם ילדים מדביקים וקיימת סכנה בפתיחת מוסדות הלימוד. משרד הבריאות טען כי הילדים הם "המנוע של המגיפה".

לפי דוח של ראש שירותי הבריאות במשרד, אחוזי התחלואה בקרב הילדים גבוה בהרבה מאשר מספר חולי הקורונה בקרב המבוגרים.

הסקר הסרולוגי העלה כי שיעור החיוביים לנוגדנים עקב הידבקות בנגיף עומד על 7.1 אחוז בקרב ילדים, לעומת 1.7 עד 4.8 אחוזים בקרב האוכלוסייה המבוגרת.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 70-50 אחוזים מהילדים המאומתים לא חוו תסמינים של המחלה. במשרד הסבירו כי הילדים חוזרים הביתה ומדביקים מבוגרים - שחולים בקורונה באופן קשה יותר.

אך ענבר טוויזר ויעל אודם הביאו בחדשות 12 כי צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית מתח ביקורת חריפה על הדוח שפורסם וטען כי מדובר ב"פרשנות שגויה ומגמתית לנתונים".

עוד נכתב במסמך עליו חתומים בין היתר פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, ד"ר אלכס גיללס-הלל, ד"ר חגית הוכנר ופרופ' אורלי מנור: "במסמך של משרד הבריאות חסרה ההכרה בתפקיד החיוני שבתי הספר ממלאים בהתפתחותם הגופנית, השכלית, הרגשית והחברתית של הילדים".

החוקרים מהאוניברסיטה העברית מחו על העובדה שמסקנות הדוח של משרד הבריאות מתייחסות לילדים כקבוצה אחידה והומוגנית: "הנתונים מעידים על דיפרנציאליות לפי גיל - העברת הנגיף שונה בעליל בין ילדים בני 9-0, בהשוואה לבני נוער בגילאי 17-10 - בהם ההדבקה גבוהה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר