שת"פ נדיר

לפיד וגפני בחזית אחידה: נגד פעילות המיסיון

שיתוף פעולה נדיר בין יו"ר מפלגת יש עתיד ליו"ר ועדת הכספים החרדי, הוביל לסנקציות כלכליות על עמותות המזוהות עם המיסיון הנוצרי. בדבריו, שיגר לפיד לגפני ד"ש מפתיע. צפו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת. תמונה, ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בשיתוף פעולה נדיר בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ליו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, נקבע היום (שני) בוועדה, כי עמותה המזוהה עם המיסיון הנוצרי לא תזכה להטבות במס על תרומות ובמיסוי מקרקעין, "נוכח פעילות משיחית", כפי שנומק.

ההחלטה התקבלה במסגרת הנוהל בו קבעו יותר משני שליש מחברי הוועדה, מתוכם שליש חברי אופוזיציה, כי העמותה העוסקת בפעילות קהילה משיחית והקמת מוסדות משיחיים, נמצאת ב"מחלוקת ציבורית עמוקה".

הדיון עסק בעמותה ששמה 'יחד רמת השרון', אך החלטה זהה צפויה להתקבל בזמן הקרוב גם באשר לעמותת 'מצפה לישראל', הקשורה אף היא בפעילויות מיסיונרית בישראל.

לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, הגיע לדיון בוועדת הכספים כדי להסביר, כי שיתוף הפעולה הנדיר שלו בענין זה עם גפני החרדי, אינו מכוון נגד הנצרות, אלא נגד פעולות מיסיונריות, ומדאגה לקיומו של עם ישראל שחלק ניכר ממנו נכחד בשואה.

לסיום, גרם לפיד פרצי צחוק אצל חברי הוועדה, כאשר אמר ליו"ר גפני: "כמי שמאמין בחיים לאחר המוות, יש לך ד"ש מאבא שלי", כשהוא מכוון להחלמתו של גפני מאירוע הלב הקשה שעבר.

מארגון יד לאחים נמסר, כי הוא "מברך את ועדת הכספים ואת העומד בראשה על הצבעתה פה אחד - יהודים וערבים, ימנים ושמאלנים, קואליציה ואופוזיציה - על שלילת הטבות מס ותקציבי מדינה מכתות המיסיון הנוצרי 'היהודים המשיחיים' ו'עדי השם', הפועלות בישראל להמרת דתם של יהודים".

"מדובר בנושא חוצה מגזרים ודעות שחייב להציג חזית אחידה בין כל פלגי הציבור" אומרים בארגון, שאנשיו הציגו בפני הוועדה נתונים חמורים על דרכי הפעולה של המיסיונרים בקרב ילדים ובני נוער, שהראו בבירור את הסכנה שבפעילות הכתות הנוצריות.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר