עדויות מטרידות

הבדיקה: שלילית. סיבת המוות: נגיף קורונה

בני משפחה חשפו כי יקיריהם קיבלו תשובות שליליות כאשר ערכו להם בדיקות קורונה, אך בכל זאת - בתעודת הפטירה נרשם כי מתו במגיפה • מתמחה מסביר כיצד זה קורה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך האשפוז, ערכו להם מספר פעמים בדיקות קורונה. התוצאה, בכל המקרים, הייתה שלילית - אך בכל זאת, סיבת המוות בתעודת הפטירה היתה נגיף הקורונה.

לפי נתוני משרד הבריאות, 2,404 ישראל מתו מקורונה - אך קרובי משפחה של כמה מהם טוענים כי המספרים מנופחים, וכי לא כולם מתו מהנגיף.

בתכנית 'הצינור' הביאו אמש (ראשון) עדויות מטרידות המראות באופן ברור איך נקבעה הקורונה כסיבת המוות, למתים שיצאו שליליים לנגיף יותר מפעם אחת ומעולם לא יצאו חיוביים.

בין היתר, שמשון וקסמן, בן 78. עבר חמש פעמים בדיקות קורונה ויצא שלילי, אך נקבע כנפטר קורונה בתעודת הפטירה; פירה מזרובסקי, בת 84, נבדקה שלוש פעמים לקורונה ויצאה שלילית לנגיף, אך נקברה כחולת קורונה; דוד שאול (82) עבר שלוש בדיקות קורונה ובכולן יצא שלילי, אך בית החולים קבע כי נפטר מקורונה.

וכך סיפר גיא סרסינסקי בתחקיר: "עד עכשיו לא קיבלנו שום בדיקה שמעידה על כך שלסבתא שלי היתה קורונה, תוצאות הבדיקות שנערכה לה חזרו שליליות. ובכל זאת, קברו אותה עטופה בניילון כחולת קורונה. הביאו את סבתא שלי בניילון, לא היה שום זיהוי, לא זיהינו גופה. היתה הרגשה מאוד לא נעימה בלוויה".

מירב כספי תיארה, כי "המחזה שנגלה לעיני בעלי כשבא לזהות את אבי היה מאוד מאוד קשה. אבא שלי היה עטוף בשקית ניילון אטומה כמו עוף שעוטפים בחנות, והיה בשק מיוחד לחולי קורונה. הוא היה בהלם מוחלט".

קרובי המשפחה הזו החליטו להילחם, לאור העובדה שידעו כי יקירם לא חלה בנגיף. בסופו של דבר, אחרי שיחות עם הנהלת בית החולים, שחררו אותו לקבורה רגילה.

'הצינור' הביאה גם הקלטה של איש חברא קדישא המספר: "יש נהלים לבתי החולים. כל עוד האדם היה במחלקת קורונה, גם אם יצא שלילי, ייחשב כאילו נפטר מקורונה".

איך זה קורה? רועי באש, מתמחה רפואי הסביר בחשבון הטוויטר שלו: "בואו נעשה סדר- אם יש חשד קליני גבוה משמע צילום חזה/ct חזה שמראים דלקת ריאות אינטרסטיציאלית דו צדדית בליווי חום/סטורציה נמוכה/ddimer, פריטין ופיברינוגן מוגברים, לויקופניה - כל הנ"ל משמשים לאבחנה קלינית של קורונה וגם מטוש שלילי לא ישנה את האבחנה".

עוד הסביר, כי "ידוע על תוצאה שלילית כוזבת של עד 30% בתחילת המחלה וככל שהזמן חולף הסבירות שהבדיקה תראה תוצאה שלילית (במיוחד בחולים קשים) עולה".

לסיום כתב, "יש לי יותר שעות במחלקת בחודשים האחרונים מאשר שעות בבית, נכחתי בכמה עשרות קביעות מוות במחלקת קורונה ומספר נמוך מעט נמוך יותר במיון ובמחלקה פנימית ולא ראיתי אפילו פעם אחת שנקבע שסיבת המוות היא מקורונה או חשד לקורונה ללא סיבה טובה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר