מכתב בלתי שגרתי

עציר הגיש תלונה: "יש פה ערבים; חיי בסכנה"

גזענות או מצוקה אמיתית? במכתב ששיגר היום לבית המשפט, כותב אדם שומר תורה ומצוות השוהה מזה כחודשיים וחצי במעצר במגרש הרוסים, כי חייו בסכנה בשל זהות חבריו לתא (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכניסה ל'מגרש הרוסים'. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

במכתב שהגיע היום (שני) לבית משפט המחוזי בירושלים, מגולל אדם דתי העצור מספר חודשים, את תלאותיו במתקן המעצר; אחת מהן - שהיית ערבים לצידו, הגורמת לו תחושת סכנה.

"הנדון: התנהגות בלתי סבירה ובלתי תקינה", פותח מ.נ.מ את מכתבו החריג, "אני עצור מזה כחודשיים וחצי במגרש הרוסים, ובמשך זמן זה חיי נתונים בסכנה כאשר האגף בו אני שוהה הוא בן 7 תאים, כולם של בני מיעוטים".

לדבריו, "גם 'אסיר החוליה', אשר מחלק את האוכל ואחראי על הוצאת האשפה, הוא בן מיעוטים, והנהלת בית המעצר - בניגוד לכל הגיון - משאירה אותי בסכנת חיים יומיומית".

"זאת ועוד", מוסיף מ.נ.מ: "אני עציר דתי אר מקיים אורח חיים דתי, כאשר ההנהלה רוצה לשים אותי בתא גויי... וכל זאת - במדינת ישראל 2020".

כיבוי שריפה בבית המעצר. ארכיון (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

למרות שבעבר כבר הוגשה על ידו עתירה בנידון זה, כותב העצור הדתי כי תשובות פרקליטות המדינה לטענותיו היו "רצופות אי דיוקים, שלא לומר שקרים".

ומעבר לכך: "אז השופטת לא התרשמה שמדובר בנסיבות קיצונית עד כדי התערבות בית המשפט", כותב מ.נ.מ, "אך כאן מדובר בנסיבות קיצונית ביותר, ואבקש לפרט את דברי בעל-פה".

מדוברות שירות בתי הסוהר נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "העצור הגיש היום עתירה לבית משפט, ולא נכון לדון בה בתקשורת טרם ניתן מענה לביהמ"ש כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר