משבר בצ'כיה

זו המדינה עם אחוז ההדבקה הגבוה בעולם

צ'כיה מדינה בסדר גודל של ישראל, נמצאת בקטסטרופה של ממש מבחינת הקורונה, למעלה מ-15 אלף נדבקים חדשים ביום ומספר הקרבנות עומד על מעל 100 חולים ביום (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביס (צילום: שאטרסטוק)

הקורונה בישראל נחלשת בשבועות האחרונים, כשמספר המקרים יורד משמעותית לעומת זאת בחלק ממדינות אירופה המספרים עדיין קטסטרופליים. צ'כיה לדוגמא נמצאת בעיצומו של גל הדבקות ענק, מהגדולים בעולם, והיא זקוקה לדברי ראש הממשלה שלה, אנדרי באביס, ל"נס" בכדי להימנע מסגר כללי לאחר שהאמצעים שננקטו עד כה נכשלו.

צ'כיה מדינה בסדר הגודל של ישראל, עם כעשרה מיליון תושבים, עומדת כעת במצב של 15,000 נדבקים ליום, הגבוה בעולם ושיא של 126 נפטרים בשבת האחרונה. מספר הקרבנות בצ'כיה זינק בימים האחרונים למעל מאה בני אדם ביום, לאחר כעשרה בלבד בגל הראשון. מדובר בהכפלה של מקרי המוות במדינה בתוך שבועיים.

לשם ההשוואה, בהתאמה למספר האוכלוסייה, שיעור מקרי המוות הנוכחיים של צ'כיה גבוה בערך פי ארבעה מזה של בריטניה, זאת לעומת אחוזי תמותה נמוכים בהרבה בגל הראשון בהשוואה למדינות אחרות.

המומחים מעריכים, כי העלייה בתמותה בצ'כיה יכולה להיות קשורה גם לגיל הממוצע העולה של החולים - כאשר בני 50 ומעלה מהווים כעת 35 אחוז מהנדבקים החדשים לעומת 22 אחוזים בתחילת אוגוסט. אחוז התמותה של צ'כיה היה נמוך בהרבה מזה של בריטניה, צרפת או ארצות הברית במהלך הגל הראשון, אך כיום הוא גבוה פי ארבע מכל אחת מהמדינות.

בנוסף, התפשטות הנגיף בקרב רופאים ואחיות מחמירה את העומס על בתי חולים בצ'כיה בהם מאושפזים למעלה מ-5300 חולים, 800 מהם במצב קשה, כאשר 8000 אנשי צוות רפואי נדבקו אף הם בנגיף ובצ'כיה נדרשו לגייס צוותים רפואיים ממדינות אחרות.

"השבוע הבא יהיה נקודת המפנה, אלא אם כן יקרה נס, לא תהיה לנו ברירה אחרת מאשר להדק את צעדינו עוד יותר", אמר ראש הממשלה הצ'כי. ממשלת צ'כיה מבקשת עזרה מבעלי ברית נאט"ו, כאשר 28 צוותים רפואיים אמורים להגיע מהמשמר הלאומי האמריקני כדי לעזור לבתי חולים צ'כיים. הרשויות בצ'כיה ניהלו גם שיחות עם גרמניה על מנת לספק עד 100 צוותים רפואיים שיעזרו לשכנה שנפגעה קשה יותר.

בשל המשבר, חיילים צ'כים הקימו בשבוע שעבר בית חולים שדה חדש בפראג, כאשר כאמור למעלה מ-5,000 חולים מטופלים כעת במחלקות נגיף הקורונה לעומת שיא של 422 בלבד באביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר