תחקיר, פריצה והכרעה

הבחירות בארה"ב: יותר מ-70 מיליון אמריקנים כבר הצביעו

יותר מ-70 מיליון אמריקנים כבר הצביעו בבחירות לנשיאות ארה"ב • תחקיר: הממשל שילם מיליונים לחברות שבבעלות טראמפ • האקרים פרצו לאתר הקמפיין וההכרעה בטקסס • כל העדכונים (עולם)

ביידן וטראמפ (צילום מסך)

הבחירות לנשיאות ארצות-הברית ייערכו בשבוע הבא, אך עד כה - יותר מ-70.5 מיליון אמריקנים, כבר מימשו את זכותם והצביעו בהצבעה המוקדמת. לפי הדיווח ב'רויטרס', מדובר ביותר ממחצית מאחוז ההצבעה הכולל, בבחירות הקודמות ב-2016.

בתוך כך, במהלך הלילה (רביעי) נמסר מהקמפיין של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי האקרים השחיתו את האתר הרשמי שלו. עוד נמסר כי אנשי הקמפיין עובדים יחד עם רשויות החוק כדי לבדוק את מקור התקיפה.

אנשי הקמפיין הבהירו בהצהרה כי אין סכנה לדליפת מידע, מכיוון שאין מידע כזה המאוחסן בפועל באתר.

תחקיר שפרסם ה"וושינגטון פוסט" העלה כי הממשל האמריקני שילם לחברות שבבעלות הנשיא דונלד טראמפ, על שירותים שונים, וזאת בזמן שטראמפ היה נשיא. לפי התחקיר, החברות בבעלותו של טראמפ קיבלו כשני מיליון וחצי דולרים מהממשל וכשישה מיליון דולרים מתורמים.

העיתון מבהיר בתחקיר כי אמנם אין איסור שחברות בבעלות הנשיא יקבלו תשלומים מהממשלה, אך הדבר עומד בניגוד להבטחות טראמפ כי לא יתעסק בענייני החברות שבבעלותו במהלך כהונתו כנשיא.

התשלומים הועברו בין היתר עבור שכירת מקומות לקיום אירועים, חדרי מלון ושירותי הסעדה. אחד המקרים המוזכרים בתחקיר הוא האירוח של ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, באחוזה של טראמפ בפלורידה, בגינה חויב הממשל בעשרות אלפי דולרים.

עוד דווח בתחקיר כי במהלך תקופת נשיאותו ביקר טראמם יותר מ-280 פעמים במלונות ובמועדונים שברשותו. לפני כשנה, הסביר טראמפ כי אנשים אוהבים את המוצרים שלו. "אין לי שליטה על זה", אמר.

כזכור, שיטת הבחירות האמריקאית פועלת כך שישנן בעצם 50 מערכות בחירות ב-50 המדינות בארצות-הברית של אמריקה, כאשר לכל מדינה מספר אלקטורים לפי גודל האוכלוסייה שבה. כדי לנצח, המועמד הנבחר צריך לגרוף לפחות 270 אלקטורים מתוך 538.

ישנן מדינות שמצביעות באופן קבוע לדומקרטים וישנן מדינות שמצביעות באופן קבוע לרפובליקנים, כך שההכרעה עוברת למדינות המתנדנדות. הבולטת שבהן כעת היא מדינת פולרידה שמחזיקה ב-29 אלקטורים.

ב-2016, מי שהכריעו את הבחירות היו המדינות ויסקונסין, מינסוטה ופנסילבניה, שבחרו בדונלד טראמפ, בניגוד לצפוי או לתחזיות בתקשורת, וכך העניקו לו את הניצחון.

שתי מדינות שבדרך כלל נחשבות כרפובליקניות, טקסס וג'ורג'יה, מצטרפות בבחירות הללו לרשימת המדינות המתנדנדות. יחד עם זאת, בית המשפט העליון של טקסס קבע כי המושל הרפובליקני, גרג אבוט, יוכל להגביל את כמות מוקדי ההצבעה המוקדמת, החלטה שנחשבת כניצחון לנשיא טראמפ.

עד כה הצביעו כ-8 מיליון טקסנים, שהם כ-90% מאחוז ההצבעה במדינה ב-2016. מזה כארבעה עשורים לא זכה מועמד דמוקרטי בטקסס, אך הסקרים מראים קרב צמוד.

לפי הסקרים האחרונים, לטראמפ מובטחים 113 אלקטורים לעומת 234 אלקטורים לג'ו ביידן, אך ישנן עוד 191 אלקטורים מתנדנדים.

רגע לפני הבחירות רושם טראמפ הישג גדול כאשר ביום שני הצליח לאשר את מינוי איימי קוני בארט לבית המשפט העליון ובכך לשמור על הרוב השמרני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר