אחרי הפיצוץ הגדול

האיראנים משקמים את מתקן הגרעין בנתנז

ארבעה חודשים אחרי הפיצוץ שהשמיד חלק גדול מהמבנה של מתקן הגרעין בנתנז, האיראנים החלו בעבודות בנייה במקום, ככל הנראה עבור הקמה מחדש של מתקני האורניום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפיצוץ האדיר (צילום: ray paxon)

לפני ארבעה חודשים זעזע פיצוץ ענק ומסתורי את מתקני הגרעין של איראן בנתנז וגרם להרס רב במבנה ששוכן מעל האולמות התת קרקעיים שמשמים להעשרת אורניום. האיראנים ליקקו את הפצעים וכבר הם עוסקים בעבודות בנייה באתר, כך על פי סוכנות הידיעות AP.

על פי סוכנות הגרעין הבין-לאומית של האו"ם, האיראנים בונים מתחם תת-קרקעי מתקדם להעשרת אורניום במקום זה שהושמד בפעולה שיוחסה לגורמים זרים.

מימין לפני, משמאל לאחר הפיצוץ (צילומי לוין)

מדובר במכה לא פשוטה עבור האיראנים שניסו בהתחלה להסתיר את חומרת הנזק למתקן שבנייתו ארכה שמונה שנים. האיראנים סירבו להצביע בצורה ישירה על "אשם" בפיצוץ וטענו כי הם יודעים מי גרם לכך אך לא יחשפו זאת מסיבות ביטחוניות. התקיפה אף יוחסה לישראל ונטען כי הפיצוץ נגרם ממתקפת סייבר מתוחכמת.

המתקן, דרומית לטהרן, מוכר היטב לגורמי מודיעין מערביים וההערכה היא שבין היתר שודרגו ופותחו בו מנועים לטילים בליסטיים מתקדמים המסוגלים להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים.

זהו לא הפיצוץ הראשון בנתנז, לפני שש שנים דווח על פיצוץ מסתורי נוסף שהרעיד את המתקן הצבאי, ובמשך שנים איראן סירבה לפתוח את שעריו לפיקוח בין-לאומי ככל הנראה בשל רצונם להסתיר את בניית הצנטריפוגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר