בטקס ההיסטורי. צפו

בנימין נתניהו: אנחנו במירוץ אחרי החיסונים

במהלך טקס, בו ראש הממשלה נתניהו ושגריר ארה"ב דייויד פרידמן חתמו לראשונה על הרחבת החלת הסכם שיתוף הפעולה המדעי ביו"ש ובגולן, התייחס רה"מ לתחלואה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן, חתמו לראשונה על הרחבת החלת הסכם שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לארה"ב על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "אנחנו מחילים היום את הסכם המדע בין ישראל לארה"ב על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן. זה שינוי אדיר. זה ניצחון על כל הארגונים והמדינות שמחרימים את יהודה ושומרון. אנחנו לא נפסיק לפעול כדי שהאזור ישגשג ויפרח. הסכם שיתוף הפעולה המדעי הוא חשוב במיוחד בימים אלה, בהם אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה".

נתניהו התייחס לנושא החיסון ואמר, "אני עובד יום ולילה על רכישת חיסונים לאזרחי מדינת ישראל. יש תחרות עולמית מי ישים את ידו על החיסונים קודם לכן, ואנחנו פועלים בשלושה אפיקים: אחת, ייצור עצמי דרך המכון הביולוגי. שתיים, אנחנו פועלים דרך משרד הבריאות מול החברות המובילות בעולם. ושלוש, אני פועל אישית מול מנהיגים מובילים של מדינות בעולם, החל מסגן הנשיא פנס שאחראי על הטיפול בקורונה בארה"ב, עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וגם עם מנהיגי אירופה שאיתם אני משוחח כמעט מדי יום".

"אני אמשיך לפעול כדי להבטיח שלאזרחינו יהיו מספיק חיסונים, ובזמן הנכון. זוהי המשימה הגדולה ביותר שלנו במאבק נגד הקורונה, כי זה מה שיוציא אותנו משגרת הקורונה וכמובן מהמגבלות הקשות שאנחנו חווינו רק לאחרונה", הבטיח נתניהו.

הוא התייחס גם לנושא פתיחת הלימודים ואמר: "מחר אנחנו נדון בקבינט הקורונה במתווה הכולל, ואני גם דן עם שר החינוך ועם אנשי השלטון המקומי על שיפור מתווה החינוך. אנחנו בודקים אפשרויות שונות".

"הקורונה מרימה את ראשה בכל העולם, ולכן אני דורש שתוכנית היציאה שלנו תהיה מדורגת ואחראית. אנחנו עושים שלום תמורת שלום, מחזקים את ישראל, מקבלים את ההחלטות הנכונות שהורידו את רמת התחלואה אצלנו, בזמן שרוב מדינות אירופה חוות תחלואה גבוהה מאוד בעיצומו של גל שני קטלני של הקורונה. אנחנו נמשיך לפעול באחריות, אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל וכדי לשמור על בריאותם", דברי נתניהו.

עוד אמר ראש הממשלה: "אני בא מתרגיל של צה"ל בצפון, ואני יכול להגיד לכם שאני מתרשם שבזמן הקורונה אנחנו ממשיכים לפתח את היכולות הצבאיות שלנו, ויש בהן מרכיב טכנולוגי מדעי מרשים ביותר שמאוד מעצים את היכולות הצבאיות של מדינת ישראל מול חיזבאללה, מול כל אויב אחר. כדאי שהם ייקחו את זה בחשבון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר