לקראת תום כהונתו

הפרויקטור גמזו: "אנחנו נכנסים לשבוע קריטי"

גמזו, העומד לקראת סוף כהונתו כפרויקטור הקורונה, העביר בצהרים את אחד התדרוכים האחרונים שלו לציבור, הצהיר כי השבוע הבא צפוי להיות קריטי וקרא: "לכו להיבדק". צפו (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גמזו, כעת (צילום: לע"מ)

פרויקטור הקורונה היוצא פרופסור רוני גמזו מסר בצהרים (רביעי) תדרוך לציבור בישראל, אחד האחרונים בתפקידו זה, ומזהיר כי לצד השיפור הקיים בתחלואה, השבוע הבא צפוי להיות קריטי בשל המצב בחברה הערבית.

"פרופ' נחמן אש החל היום את החפיפה איתי לתפקיד פרויקטור הקורונה הבא", פתח גמזו. "לאחר שנתנו אור ירוק לסבב נוסף של הקלות. יש מערך מאוד מאוד מורכב, שמחייב אדם שתפקידו הוא לכוון את הכל, כפי שאני עשיתי בחודשים האחרונים".

לדבריו, "מה שקורה בחברה הערבית מטריד. ממש רואים איך החתונות אצלם מגבירות את תחלואת הקורונה ומשנות גם את המדד ברמה הכללית. לכן, החל משבת נצא במבצע 'מגן לבית' בכל הישובים הערביים, למשך שבוע".

"נעשה הכל כדי לעזור להם, גם בתחום הבדיקות, גם בתחום החקירות, גם בתחום ההסברה וגם בתחום האכיפה ממשטרת ישראל".

גמזו הוסיף: "החל מהראשון לנובמבר, אנחנו נכנסים לשבוע קריטי. אנא! בלי שום חתונות. אנחנו חייבים לבלום את ההתפרצות שם, שעלולה להוביל לערים נוספות ומעורבות. זה מצריך עבודה מאומצת של כולם".

"קיבלנו החלטה לקצר את הבידודים לעשרה ימים, בקיום שתי בדיקות קורונה שייצאו שליליות", עדכן גמזו. "זה מחכה להחלטה סופית, אחרי שההחלטה המקצועית על כך כבר התקבלה".

גמזו הוסיף וקרא: "אני מבקש מכל איש חינוך שעומד לפגוש תלמידים: לכו לעמדות הדיגום החופשי או לקופות החולים, אתם לא צריכים לכך הפניית רופא, ותוך שתי דקות תהיה לכם תשובה".

"העברתי היום מסר לכל רשות מקומית שהן יקבלו מלאי של בדיקות בכמות של פי 50 מכמות המאומתים הנוכחית בכל אחת מהן, כדי להריץ קדימה את ענין הבדיקות. עיר שתנהג כך, תגביר את הסיכוי שלה להישאר ירוקה", סיים רוני גמזו.

צפו בתדריך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר