המועדון בסכנה

מבוגרות בבני ברק מפגינות: "יזרקו אותנו? יש לנו קפידא"

עיריית בני ברק תסגור מועדון יום לנשים מבוגרות, בהן קשישות, אלמנות וניצולות שואה? הנשים זועמות: "זה הבית השני שלנו. לא נוותר". העירייה: הבעלים מבקש לממש חזקתו בנכס (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
נשות המועדון מפגינות מחוץ לבניין עיריית בני ברק (צילום: כיכר השבת)

מזה חמישים שנה פועל בשיכון ה' בבני ברק מועדון המיועד לנשים מבוגרות, בגילאי 60 עד 80. המועדון פועל בכל ימות השבוע ומספק לכ-125 נשים פעילויות מגוונות והזדמנות לייצר חיי חברה מלאים ומספקים עם נשים בסטטוס זהה לשלהן. בנוסף, המקום מספק ארוחות מזינות לנשים המבוגרות יותר, ביניהן ניצולות שואה.

אלא שבימים אלה התבשרו הנשים על ידי עיריית בני ברק בבשורה קשה: המועדון ייסגר והן יצטרכו להתפנות מהמקום.

"זה עוול שלא יתואר" אומרת לכיכר השבת אחת מנשות המועדון. "המועדון נותן לנו חיים, חיי חברה, פעילויות, הרצאות וטיולים. יש במקום נשים בודדות, אלמנות וקשישות שהמקום נותן להן סיבה להתלבש בבוקר. ללא המועדון הן ישבו בבית, לבד ויבכו כל היום. המקום ממלא אותנו מכל בחינה, מייצר חברויות, מעניק משמעות ליום-יום שלנו".

לדבריה, המועדון חיוני כל כך לנשים עד שגם בתקופת הקורונה המקום פעל בקונספט של קפסולות. "יש שטח גדול ויכולנו להתפזר על פניו באופן בטוח".

(צילום: כיכר השבת)

את בשורת הסגירה קיבלו הנשים בזעם גדול. "זה הבית השני שלנו" אומרת חברת המועדון. "אנחנו לא מוותרות, לא סולחות ויש לנו קפידא על כל מי שמוכנים לזרוק אותנו מהמועדון ללא מקום חלופי".

במכתב חריף ששלחו נשות המועדון לראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הן כתבו: "אנחנו רואות את המעשה המזעזע והנורא הזה בחומרה רבה. כל הנשים בחלקן הגדול אלמנות ובחלקן ניצולות שואה והמשתתפות בפעילויות במועדון, מודיעות בזה שהן מקפידות הקפדה חמורה לכל מי שיש יד ורגל במעשה הנפשע הזה, ואינן מוחלות על הדבר והפגיעה בהן. אנו נפנה לכל הגורמים בכדי למנוע את גזלת כבשת הרש מנשות בני ברק".

בניסיון למנוע את סגירת המקום, יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, העלה את הנושא להצבעה בישיבת המועצה שהתקיימה הערב. "זו שערורייה שאין כדוגמתה ואטימות של עסקנים שקשה לתפוס" אומר וידר. "אני מקווה שחברי המועצה לא יצביעו נגד קשישות, אלמנות וניצולות שואה".

במקביל לישיבת המועצה, הפגינו נשות המועדון מחוץ לבניין העירייה במחאה על ההחלטה שעומדת לפגוע בהן.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "מועדון הקשישים שייך לרשת "אמונה" כאשר הרשות שוכרת את המתחם ומפעילה אותו. הנושא היה מצוי בדיון משפטי ארוך והובהר כי הסכם החכירה של הרשת שריר וקיים על כל המשתמע מכך. "אמונה" מכרה את הנכס לעמותה פרטית. ועדיין הנכס משמש למטרתו ובהתאם לכך פעלה העירייה להשגת תקצוב ממשרד הרווחה לשדרוגו ושיפוצו. לצערנו בעת האחרונה דורשת העמותה לממש את חזקתה בנכס אולם הרשות פועלת בכל דרך להמשיך את פעילות המקום או לחילופין כמוצא אחרון - למצוא מקום חילופי תואם. בשלב זה הפינוי אינו על הפרק והרשות פועלת בכל דרך להמשיך את הפעלת המקום באופן רציף ככל שביכולתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר