הקבינט יכריע

נתניהו מתנגד: כיתות א'-ב' ילמדו חצי שבוע

משרד החינוך הציג מתווה, אך ראש הממשלה מתעקש כי הכיתות הנמוכות ילכו רק 3 ימים בשבוע לבתי הספר • רוני גמזו: החרדים צריכים לעשות יותר בדיקות כדי לנצח (חדשות)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

קבינט הקורונה מתכנס הבוקר (חמישי) לדון בפתיחת המסחר, בתי הספר ואולי גם בתי הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי הוא מתנגד למתווה של משרד החינוך.

לדברי נתניהו, תלמידי כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בתחילת השבוע הבא לפי חלוקה של שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים בבית.

אתמול הציע שר החינוך יואב גלנט כי תלמידי כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בתחילת השבוע הבא במסגרת של פיצול לשני חצאים - שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים בבית.

"בשבועיים הבאים, נבדוק אלטרנטיבה של כיתות שלמות לא מפוצלות חמישה ימים בשבוע וסידור מיוחד לצהרונים. זה מחייב כח אדם ותקציב נוסף".

בהמשך הדיון עברו לדבר על מסכות ונתניהו אמר כי "צריך לרתום את אמצעי ההסברה והשלטון המקומי. אבל עוד דבר - אנחנו צריכים למצוא מסכה יותר נוחה. נהיה עם זה לפחות שנה. הבקשה מהציבור צריכה להיות קלה לביצוע, צריך להשקיע כסף בתכנון מסכות שיותר קל לעטות אותן".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר כי ייתכן ולא יפתחו את המוסדות בכל הערים. "יש מספר ערים שאנחנו מתמקדים בהם ואנחנו שואלים לגבי מערכות החינוך שמה אם לפתוח רגיל. אנחנו בשיח גם עם משרד החינוך, זה ערים מהבהבות ונראה אותך בהמשך".

בהתייחסות לציבור החרדי אמר גמזו כי "לצד כל הכבוד שצריך להגיד יש נקודת אזהרה. ירידה בכמות הבדיקות עם שיעור בדיקות חיוביות זה טוב. אנחנו צריכים להחזיר את כמות הבדיקות בשביל לנצח במגפה. חשוב לשמר את ההישגים".

אך השר אריה דרעי הסביר את הירידה במספר הבדיקות בכך שעורכים את הבדיקות לבחורי הישיבות, והם לא רשומים בערי מגוריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר