"החלטה אומללה"

ממצאי בדיקת הטיפול בחולי קורונה - יוסתרו

משרד הבריאות יבדוק את הטענות על הטיפול הלקוי במחלקות הקורונה בבתי חולים שונים, אך ממצאי הבדיקה לא יפורסמו לציבור • "זו החלטה אומללה שתפגע באמון הציבור" (חדשות)

(צילום: Flash90)

עדויות רבות על איכות הטיפול במחלקות הקורונה בבתי חולים שונים פורסמו באחרונה על ידי קרובי משפחה שיקיריהם נפטרו. כעת, הודיע משרד הבריאות כי יערוך בדיקה בנושא.

אך על פי החשיפה של רן רזניק ב'ישראל היום', מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע לכל מנהלי בתי החולים כי כל ממצאי ומסקנות החקירות, כולל כל החומרים שיוכנו לצורך הבדיקות, יהיו חסויים לעד בפני הציבור ואפילו לא יימסרו לכ־30 אלף חולי הקורונה שאושפזו עד עתה בארץ ובני משפחותיהם.

על פי טענות של מנהלי בתי חולים ורופאים בכירים שדיברו עם "ישראל היום", מאז פרוץ המגיפה, משרד הבריאות לא קיים כל בדיקה של איכות הטיפול הרפואי במחלקות הקורונה, ורק לאחרונה הודיע פרופ' לוי למנהלי בתי החולים על הקמת ועדת הבקרה.

לוועדה מונו תשעה חברים וביניהם בכירים במשרד הבריאות כולל פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ולבטיחות במשרד הבריאות שמונה ליו"ר הוועדה, וכן מנהלים ורופאים בכירים מבתי החולים רמב"ם בחיפה, הדסה עין כרם בירושלים, בילינסון בפתח תקווה, סורוקה בבאר שבע ועוד.

מנכ"ל משרד הבריאות כתב כי הוועדה המיוחדת תחקור את "איכות הטיפול בחולי הקורונה ותוצאותיו בבתי החולים מתוך מטרה למפות פערים ומגמות ועל מנת להביא לעלייה מתמדת באיכות שירותי הרפואה הניתנים לחולי הקורונה".

פרופ' חזי לוי כתב עוד כי הוועדה תקום כ"וועדת בקרה ואיכות" לפי הוראות חוק זכויות החולה וכי "תוכן הדיונים שיתקיימו בוועדה, הפרוטוקול, כל חומר שיוכן לשם הדיון שיימסר לה, סיכומיה ומסקנותיה, יהיו חסויים בפני כל אדם, לרבות המטופל הנוגע בדבר ולא ישמשו כראיה בכל הליך משפטי".

בכיר במשרד הבריאות תקף ואמר כי "אין ספק שאסור למשרד הבריאות להפוך את חקירות הטיפול בחולי הקורונה לחסויות, ולמשרד הבריאות יש חובה ציבורית לפעול בשקיפות מלאה מול הציבור בתחום הקורונה וזהו מידע שחובה לשתף בו את הציבור. זו החלטה אומללה מאוד של מנכ"ל המשרד שרק תגביר עוד יותר את חשדנות הציבור כלפי מערכת הבריאות והטיפול במגיפה".

מבקר משרד הבריאות לשעבר, אריה פז, (שכיהן כ־30 שנים בתפקידו עד 2013) מתח גם הוא ביקורת חריפה על מעטה הסודיות. בשיחה עם 'ישראל היום' אמר כי "ההחלטה השערורייתית של פרופ' לוי להסתיר את ממצאי הבדיקה סותרת באופן מהותי את החובה של משרד הבריאות לתת דין וחשבון מלא ואמין בנושא כל כך קריטי לבריאות הציבור".

פז הוסיף כי "מכל בחינה, ציבורית, מוסרית, שלטונית ובריאותית, אסור למשרד הבריאות להסתיר מהציבור את ממצאי החקירות, גם אם המשרד חושב, חלילה, שיש לו מה להסתיר בקשר לאיכות הטיפול בחולי הקורונה. אני קורא לשר הבריאות אדלשטיין ולמנכ"ל פרופ' לוי לשנות באופן דרסטי את ההחלטה האומללה ולקבוע כי תהיה שקיפות מוחלטת על ממצאי הוועדה, וזאת גם כדי לחזק את אמון הציבור - שהוא כלי מרכזי במאבק במגיפה".

במשרד הבריאות לא הגיבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר