הקבינט החליט

הותרו תפילות בבתי הכנסת, עד עשרה בני אדם

פתיחת בתי כנסת, תחת מגבלה במספר המתפללים, ועסקים ספציפיים; אלו החלטות הקבינט - ששמע מפרויקטור הקורונה רוני גמזו כי יתכן ובקרוב יהיה צורך להטיל סגר על 7 ערים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבינט הקורונה סיים את דיוניו הממושכים להיום (חמישי), והחליט לפני זמן קצר להתיר באופן רשמי את פתיחת בתי הכנסת, וכן שעסקים מסוימים יוכלו לשוב ולהיפתח, כבר ביום ראשון הקרוב.

התפילות בבתי הכנסת עדיין יהיו תחת הגבלה של עשרה מתפללים בלבד, ובחוץ עד 20, לפי החלטת שרי הממשלה החברים בקבינט, זאת בהתאם להמלצת משרד הבריאות.

העסקים שיותר להם להיפתח החל ממחרתיים, הם צימרים, מספרות, מכוני קוסמטיקה וכאלה הפעילים 'אחד על אחד' דוגמת מורי נהיגה ואימון אישי.

באשר לפתיחת כלל חנויות הרחוב, הוחלט כי זו תקרה החל מה-3 בנובמבר, בעוד כשבוע וחצי, על פי מתווה שיוגש עד אז ויסוכם על ידי משרדי הבריאות והאוצר.

עוד נקבע, כי מתווה היציאה יקוצר לשישה שלבים, וכן שבמידה וממוצע התחלואה השבועי יירד מתחת ל-500, תוקדם פתיחת החנויות.

יצוין כי כל זאת אושר באופן עקרוני, ונדרשת עדיין הצבעה נוספת על תקנות שיגובשו ויובאו מחר לאישור הקבינט על ידי משרד הבריאות.

מוקדם יותר היום, בישיבת הקבינט הראשונה, אושר כזכור מתווה לחזרה ללימודים בכיתות א' עד ד'.

נתניהו, לפני הקבינט: הירידה אצל החרדים בזכות ההנחיות (צילום: לע"מ. תמונה, ארכיון: Flash90)

במהלך הדיון בקבינט אמר פרויקטור הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו, כי ייתכן שיצטרכו להטיל סגר על שבע ערים, המוגדרות כעת 'כתומות מהבהבות': טייבה, כפר קנא, מנאר, דיר אל-אסד, כפר קאסם, עאבלין כפר קרע.

מעט לפני שקבינט הקורונה התכנס, בפעם השניה היום, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה מיוחדת ממשרדו, בה אמר בין היתר כי "הקורונה לא מאחורינו. מצבנו השתפר, אבל הנגיף עדיין כאן. לכן צריכים להיות זהירים ולשמו על ההנחיות".

"אם תחלואה בעיר מסוימת תעלה, לא אהסס לסגור אותה", התריע נתניהו. "נכתר כל עיר שהמחלה בה תתפשט - ולא משנה מאיזה מגזר היא, חילוני, ערבי או חרדי".

במענה לשאלה על הירידה בתחלואה בציבור החרדי ועל החלמתו של מרן הגר"ח קנייבסקי מהנגיף, אמר נתניהו: "אני שמח מאוד שהוא עבר את המחלה. הוא לא צעיר, כידוע. זו ברכה, בפרט שהוא מנהיג רוחני גדול".

"זה לא אומר שהסכמתי אז עם קריאתו לפתוח את מוסדות הלימוד בניגוד להחלטת הממשלה", סייג ראש הממשלה. "בשביל זה יש את ההצעה להגדיל את הקנסות. אנחנו רוצים לקבוע להפרות דרגה אחידה, ובימים הקרובים נביא את זה לאישור הכנסת".

נתניהו הוסיף, כי "ישנה ירידה מבורכת בתחלואה בחברה החרדית, מה שאומר שרבים שם מקפידים על שמירת ההנחיות. זה לא יכול לקרות בדרך אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר