"יש לי הרבה כוח"

יענקי קנייבסקי: "אחרי 120 של סבא, מי אני?"

יענקי קנייבסקי התייחס לסערה סביב ההחלטות של שר התורה בימי הקורונה: "אמרתי לסבא שאומרים שזה חילול ה', והוא אמר לי שזה יותר חילול ה' שתלמודי התורה סגורים" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יענקי עם הסבא הגדול (צילום: באדיבות המצלם)

"אני יודע שיש לי הרבה כוח, אבל בסוף אני המשמש של רב. אחרי 120 של סבא, מי אני?", כך צוטט יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, ב'ידיעות אחרונות'.

במוסף '7 ימים' של 'ידיעות אחרונות' פורסמה בסוף השבוע כתבת ענק על מרן שר התורה, שם הובאו ציטוטים של הנכד החזק ברשב"ם.

בין היתר התייחס יענקי לסרטון שעורר סערה בו נראה שואל את הגר"ח על פתיחת הישיבות, בגל הראשוןף והרב השיב כי יש לפתוח למרות הוראות משרד הבריאות: "הסרטון על פתיחת הישיבות היה טעות גמורה. הוא יצא בטעות. אני יודע שהשאלה לא נשמעת שם טוב אבל בסך הכל חזרתי על מה שדיברנו בשביל שאחד מראשי הכוללים ישמע בעצמו.

"אני נכנסתי לרב עשר פעמים על זה, רק שמישהו צילם ושלח בווטסאפ ועד הבוקר כל המדינה די־ ברה על זה. האופן שבו שאלתי את השאלה לא השפיע על התשובה כי ידעתי כבר מה הוא חושב. הרב לא שינה את דעתו פעם אחת מתחילת הקורונה. היו אצלו מומחים אבל בסוף זו ההחלטה שלו ורק שלו".

קנייבסקי הנכד התייחס, בכתבה ב'ידיעות', לטענות כי ההוראה לפתוח את תלמודי התורה בציבור הליטאי גרמו ל'חילול ה'', והסביר: "אמרתי לסבא שאומרים שזה חילול השם, והוא אמר לי שזה יותר חילול השם שתלמודי התורה סגורים. תמיד אפשר להגיד 'חילול השם'. אפשר לומר שזה שאנחנו לא הולכים לצבא – זה גם חילול השם.

"אנחנו לא נהיה חילונים בגלל מה שיגידו. לפתוח את בתי הספר בזמן קורונה זה הדבר הראוי. המדינה הייתה צריכה להביא מתווה, אבל באין מתווה אנחנו נזהרים ומי שלא נזהר הוא פושע. יש עליו דין רודף. הרמטכ"ל יצא לאימון ענק בגבול ואמר שזה שווה גם אם יהיו אלף נדבקים. מבחינתנו זה אותו דבר. לימוד תורה זה דחוף כמו להיערך למלחמה. זה ערך שחשוב לנו.

"אני מבין למה חילונים לא מבינים את זה, אבל אנחנו לא שהידים שרוצים להדביק את המדינה בקורונה. אנחנו רצינו הסדר עם המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר