תופעת ה'הלשנות' • מתקפה בוטה

מנכ"ל משרד הבריאות על דברי הרבי מויז'ניץ: 'יש להוקיעם'

"אותם מלשינים, מלאים רשעות לשמה, ומותר להחרים אותם", אמר אמש האדמו"ר מויז'ניץ על תופעת הדיווחים למשטרה נגד מפרי הנחיות קורונה; כעת פרופ' חזי לוי תוקף את הדברים במלים קשות (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האדמו"ר והפרופסור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת/ דוד זר)

בעקבות קריאתו של האדמו"ר מוויז'ניץ "להוקיע את המלשינים" למשטרה על התקהלויות המוניות, האסורות לפי החוק בעידן הקורונה, יוצא נגדו הערב (ראשון) מנכ"ל משרד הבריאות בצורה בוטה.

כזכור, במהלך טיש סעודה שלישית אמר הרבי, כי "בתקופה האחרונה החלו להקל במקצת על ההוראות בפתיחת כל בתי החינוך, בתי המדרש והיכלי הישיבות, אולם קמה וגם ניצבה חבורת 'מלשינים', וכפי הידוע מזקני הקדוש בעל ה'אמרי חיים' זיע"א, שאהב כל יהודי באשר הוא, אולם נגד מלשינים היה מדבר בחריפות רבה".

"מצד התורה מותר להחרימם מכלל ישראל. אסור לתת להם למלאות רצונם", הוסיף האדמו"ר, והסביר: "אותם מלשינים מלאים רשעות לשמה. לדאבוננו, יכולים הם להתפלל ג' תפילות ביום ולהניח תפילין, אך שום דבר לא שווה אצלם".

ולסיום, זעק הרבי מויז'ניץ: "צריכים להוקיע אותם ממחננו. בדורות קודמים ראינו שממש החרימו מלשינים מהמחנה".

על כך אומר הערב מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "זו אמירה ראויה להוקעה, וראויה לאכיפה... אני, כאזרח, לא מקבל את זה".

'כמו 'נחש הנחושת''; נאומו המוזר של הפרופ' (צילום: לע"מ. תמונה, ארכיון: חיים גולדברג)

"יש כללים שכל החברה הישראלית צריכה לאחוז בהם כדי לחיות במידה שפויה, עם פחות תחלואה", הוסיף לוי, בראיון ל'כאן רשת ב'. "הקורונה לא עזבה אותנו, ולא מבדילה בין קדוש זה או אחר".

המנכ"ל הוסיף ותקף את דברי האדמו"ר: "הקונוטציה נוראית, נוכח מה שהחברה שלנו עברה כבר. אני לא מקבל אנרכיה. הקורונה לא מבדילה בין ויז'ניץ, לבין קדוש במג'דל שאמס".

ח”כ יעקב טסלר מסר בתגובה לדברים: "נדהמתי מהצהרתו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כלפי זעקתו הכנה והנכונה של מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א נגד המוסרים והמלשינים. אני מוחה נגד הדברים שנאמרו וקורא לו לחזור בו לאלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר