סקר: חולדאי לא ייפגע ב'ימין' - רה"מ מתחזק

אחרי תקופה ארוכה, נתניהו מתחזק בסקרים - על חשבון בנט. גם במידה ורון חולדאי ירוץ ברשימה החדשה, הוא ייפגע בעיקר בלפיד, גנץ והרשימה הערבית • 68% רוצים את טראמפ (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חולדאי יחד עם נתניהו (צילום: Amos Ben Gershom/GPO)

סקר חדש שפורסם הערב (ראשון), ב'חדשות 13', מראה כי מפלגתו של נפתלי בנט נחלשת מעט, והליכוד מתחזק. במידה ורון חולדאי ייפתח מפלגה חדשה, הנפגעות העיקריות יהיו המפלגות; יש עתיד, כחול לבן והרשימה המשותפת.

על פי הסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים וימינה של בנט תסתפק ב-22 מנדטים.

המפלגות החרדיות מאבדות 2 מנדטים מכוחן כיום, ירידה שבאה על חשבון מפלגת ש"ס, שמקבלת בסקר שבעה מנדטים, בדומה ליהדות התורה שמקבלת אף היא שבעה מנדטים.

יש עתיד-תל"ם, בראשות יאיר לפיד, זוכה על פי הסקר ל-20 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת - מקבלת 12 מנדטים בלבד.

מפלגת כחול לבן בראשות ראש הממשלה החליפי גנץ מקבלת עשרה מנדטים בלבד, ישראל ביתנו עם שבעה מנדטים, מרצ עם שישה וכל היתר - העבודה, דרך ארץ, גשר והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

הנשאלים בסקר נשאלו מה יצביעו במידה ותפתח מפלגה חדשה בראשותו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי - הליכוד תעלה במנדט ותקבל 30 מנדטים, המפלגה השנייה בגולה תשאר 'ימינה', עם אותו מספר מנדטים - 22.

המפלגות החרדיות גם במצב זה ישמרו על אותו מספר מנדטים; ש"ס ויהדות התורה, כל אחת עם שבעה מנדטים.

יש עתיד-תל"ם תרד בשלושה מנדטים ל-17, הרשימה המשותפת תרד במנדט ל-11, כחול לבן תרד מעשרה מנדטים ל-8, ישראל ביתנו תשמור על כוחה - 7 מנדטים ומרצ תהיה על גבול אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

הראש"ל: חולדאי התנה; 'אתמוך בך, אם תעזור לחלל שבת' (צילום: כיכר השבת. תמונה ראשית: Yonatan Sindel/Flash90)

המפלגה החדשה בראשות רון חולדאי, תזכה על פי תוצאות הסקר בשבעה מנדטים בלבד.

בנוסף, נשאלו הנסקרים מספר שאלות; לגבי השאלה מי הכי מתאים לעמוד בראשות הממשלה, ענו 36% - נתניהו, בנט זכה ך-21%, לפיד ב-15%, גנץ - 11% ולא יודע השיבו 17%.

68% מהנסקרים סבורים, כי התוצאה הכי טובה לישראל, זה שהנשיא טראמפ ייבחר שוב, 12% סבורים שביידן יותר טוב ולעשרים אחוזים לא היה דעה בנושא.

לשאלה באיזו מידה אתה מרוצה מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה? ענו הנסקרים: לא מרוצה 54%, די מרוצה 25%, מרוצה 16%

האם אתה מאמין שבעוד חצי שנה מהיום המצב הכלכלי יהיה יותר טוב, נשאלו. 33% ענו - מצבי יהיה יותר טוב מצבי יהיה יותר גרוע - 20%, מצבי לא ישתנה 35% =, לא יודע 12%.

האם לדעתך ניאלץ לחזור גם לסגר שלישי או שלא יהיה סגר שלישי? כן 69%, לא 16% ולא יודע 15%

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר