הזדכך בייסורים

אבל בגור: הרה"ח רבי חיים דב אפרים רובינשטיין זצ"ל

הרב חיים בער, מזקני וחשובי חסידי גור וחמיו של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, נפטר היום לאחר תקופת מחלה • גם כאשר לקה בעיוורון, המשיך ללמוד עם יוצאי חלציו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מסך, מתוך דבר אמת)

אבל כבד בחסידות גור עם היוודע פטירתו של הרה"ח רבי חיים דב אפרים רובינשטיין זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי גור, ממחותניו של הרבי מגור, וחמיו של הגר"ש אלתר.

המנוח היה מוכר בחסידות כאחד מחשובי החסידים וכמי שהיה חסיד נאמן לרבותיו הקדושים לבית גור, וכמובן ליבלחט"א האדמו"ר מגור אליו היה קרוב במיוחד, ובשנה האחרונה אף זכה לחתן את צאצאו, בת לחתנו עם נכדו של הרבי.

בגור מספרים כי לרבי חיים דב הייתה מסורת קבועה וארוכת שנים לקבל מידי שנה בחג שמחת תורה את ספר התורה מידיו של הרבי, לאחר הריקוד בהקפות.

עוד הם מספרים כי המנוח היה נוהג להתייעץ ולהזכיר את שמו באופן קבוע אצל הרבי, ולא היה עושה שום צעד מבלי שהרבי נתן את ברכתו לכך.

לפני כשנה בעת שמחת החתונה לנכדתו שמו לב לכך שהוא מקפיד להשאיר את ידו הימנית בכיסו, ולשאלת אחד מילדיו הוא הסביר כי הוא עושה זאת כדי שלא יהיה לרבי קר בידיים בעת אמירת 'מזל טוב' ונתינת היד.

בצעירותו ניהל המנוח חנות ספרים ותשמישי קדושה בבעלותו בעיר חיפה, שם היה נוהג בהארת פנים ובסבר פנים יפות כלפי כל אחד ואחד, ובכך גרם ליהודים רבים שהיו רחוקים מהדת להיכנס לחנות וללמוד יהדות.

המנוח היה גאון בתורה ובהלכה, ואף כשסבל בשנים האחרונות מעיוורון רח"ל, היה נוהג ללמוד עם בניו ונכדיו בעל פה בבקיאות גדולה.

בתקופה האחרונה סבל ממצב בריאותי בעייתי והתמודד במסירות עם ייסורים קשים, עד אשר השיב את נשמתו ליוצרה בשעה האחרונה למגינת לבם של בני המשפחה ומכריו הרבים.

הלווייתו צפויה להתקיים בשעות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר