ההסתה נגד החרדים

רינה מצליח: 'לא מתנצלת, הכללה זה חשוב'

בחור חרדי עלה לשידור מול רינה מצליח, ושאל אותה האם היא מתנצלת על כך שעמדה בראש המסיתים נגד הציבור החרדי. מצליח השיבה, כי היא אינה מתנצלת - והכללה זה חשוב (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רינה מצליח (צילום מסך מתוך פגוש את העיתונות בחדשות 12)

דבריה המקוממים של רינה מצליח נגד הציבור החרדי, גררו תגובות נזעמות ברשת לצד דרישה להדיח אותה מתפקידה. היום (שני), בחור חרדי ביקש לדעת האם היא מתנצלת, אך היא בחרה להגיד "לא".

לבחור קוראים יהודה אייזקוביץ מאלעד, ובתוכנית של עופר חדד בחברת החדשות, הוא עלה והחליט לשאול את מצליח כך, "בזמן הקורונה יחסי החרדים והחילוניים הידרדרו לשפל חסר תקדים, מסתבר שלתקשורת יש חלק בלתי נפרד מהמערכה הזו".

"רק לאחרונה", המשיך אייזקוביץ בשאלה "שמעתי את דפנה ליאל, עמית סגל וגם את יאיר שרקי מודים שהתקשורת נוטה לסקר את החרדים - בעיקר באופן שלילי. את רינה, כמי שהתבטאת באופן החמור ביותר נגד הציבור החרדי והצגת אותם, את כולם, כפורעי חוק. האם היום, יש לך חרטה על הדברים שאמרת".

"לא", השיבה מצליח, "אין לי חרטה כי זה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהגיע הזמן לנצל את הימים האלה, שבאותם ימים הצבא נכנס לשכונות החרדיות, ושם נכנסו חיילים וחילקו מנות".

"ולכן אמרתי, שזה הזמן לשנות את היחס שבין החרדים למדינה. מה התכוונתי? שהחרדים יבינו שהנחיות המדינה וחוקי המדינה, הם מעל לרבנים - כמו כל אזרח במדינה".

"ולצערי זה לא קורה", מצליח נשאלה ע"י המראיין, מדוע את מכלילה? "כשראש הממשלה אומר שאני עושה כך וכך והשמאל והתקשורת נגד, אף אחד לא יוצא נגד ההכללה של נתניהו".

"כשהוא אומר שערביי ישראל לא נאמנים למדינה זו לא הכללה, כשאומרים שכל התקשורת שמאלנית זו לא הכללה?. אז אני אסביר, הכללה היא כלי מאוד חיוני בשיח, בלי הכללה אתה לא יכול להגיד כלום על כלום".

כזכור, לפני יותר מחצי שנה, בליל שבת, במהלך התכנית פגוש את העיתונות בחדשות 12, ישבה העיתונאית רינה מצליח והסיתה בבוטות נגד המגזר החרדי כולו, תוך הכללות שקריות.

החרדית ממאה שערים משיבה לרינה מצליח • צפו

בין היתר טענה שכל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה, מפגינים נגד הגיוס, וכאשר ניסו לקטוע אותה התעקשה שלא מדובר רק במיעוט מתוך החברה החרדית.

"כשפקידי מס הכנסה נכנסים למאה שערים או לבני ברק כדי לבדוק עסקים הם יוצאים משם רק בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים", טענה מצליח.

בין דבריה הזכירה גם נשכחות: "אני רוצה להזכיר לכם, לפני 20 ו-25 שנה את ההפגנות האיומות של החרדים כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים".

"אני צריכה להזכיר לכם מה קורה כשאברך מקבל צו גיוס למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו מקבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר