לקראת ההצבעה

ש"ס תתנגד לקנסות? נשיא המועצת יכריע

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, צפוי להציג בפני נשיא ה'מועצת', הגאון חכם שלום כהן, את החלטת הממשלה להעלות את הקנסות על מוסדות החינוך, בכדי לקבל הכרעה (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי והגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

לאחר שב'יהדות התורה' הודיעו רשמית כי נציגיה בכנסת יצביעו נגד העלאת הקנסות על מוסדות החינוך שיפתחו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, בש"ס החליטו שלא לקבל החלטה לפני התייעצות עם נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

במהלך ישיבת סיעת ש"ס כנסת, אמר דרעי: "אני רואה זאת בחומרה רבה את ההחלטה להעלות את הקנסות על מוסדות החינוך". בסיום הישיבה הוחלט להעביר את ההחלטה לגר"ש כהן, כדי שיורה לש"ס כיצד להצביע בהצבעות בכנסת.

כזכור, בישיבת קבינט הקורונה שאישרה אמש את העלאת הקנסות, תקף דרעי: "התלבטתי מאד מה להגיד בעניין הקנסות. בכל הדוגמאות שהבאתם לקנסות מהעולם באף מקום אין קנס מיוחד על מוסד חינוכי. מדינות אירופה שחזרו לסגר שני לא סגרו את מערכת החינוך. החריגו את מערכות החינוך.

דרעי: "לא מבין: למה בלי מסכות?" • צפו

"מדינות גדולות ומתקדמות באירופה ובצפון אמריקה הבינו שמערכת חינוך יש חשיבות ערכית גבוהה. אנחנו סגרנו את מערכת החינוך ואנחנו פותחים אותה בחזרה בהדרגה, איטית לטעמי. קטגוריה מפורשת של קנס למוסד חינוכי זו טעות נוראית והיא הגבוהה ביותר בסך 20 אלף שקלים.".

לדבריו: "אני חושב שזו טעות לקבוע קטגוריה נפרד למוסד חינוכי, ואני עוד לא מדבר על גובה הקנס הגבוה. לצערי כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה. אני יודע שמאז שפתחנו את הסגר כל הערים החרדיות ירוקות ובמגזר הערבי אין תלמודי תורה אבל יש חתונות וחזרת אנשים מטורקיה ואנחנו רואים לצערנו עליה בתחלואה".

"אני פונה אליכם", פנה דרעי לשרי הקבינט: "מאז תחילת הדרך של הגל הראשון אני נושא בעול ולא בורח מאחריות. אני מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי כי זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל. לצערי עלולים להוציא מכאן דברים לא נכונים כאילו בגללי או בגלל לחץ החרדים לא תהיה אכיפה וקנסות. זה לא נכון, זה כמו סכין בלב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר