"כת הטראמפיזם"

חרדים תומכי ביידן מסבירים: 'טראמפ נוכל; נהפכנו לבוגדים'

הסקרים מלמדים כי מרבית החרדים תומכים בנשיא דונלד טראמפ, אך לא מעט מתוך הקהילה החרדית לא שוחים עם הזרם - ויצביעו דווקא לג'ו ביידן • בשיחה עם 'כיכר השבת' הם מסבירים מדוע (אקטואלי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם הבחירות לנשיאות ארצות הברית היו נערכות רק בקרב הציבור החרדי, סביר להניח, בהתבסס על סקרים שנערכו, כי דונלד טראמפ היה מנצח ברוב גדול. אך למרות הכל, ישנם לא מעט חרדים, חסידיים ומודרניים, התומכים דווקא במועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, ואינם מצליחים להסתיר את תיעובם וסלידתם מדונלד טראמפ.

הם אינם ששים להתראיין, ואף יודעים לספר על כתבות תמיכה בביידן שצונזרו בכלי תקשורת חרדיים בארה"ב, מפני האווירה ברחוב - אך לבסוף צירפו אותי לקבוצת וואטסאפ, בהבטחה כי תשובותיהם לשאלותיי יפורסמו תחת מעטה אנונימי.

אחד מהם מסביר מדוע הם תומכים בביידן ולא בטראמפ: "בעיקר מסיבות מוסריות. טראמפ הוא נוכל, נבל ושקרן". את פעולותיו של טראמפ למען ישראל הם מגדירים כ"ממתקים קטנים".

"בואו נשלח הודעה ברורה לדונלד טראמפ: הגיע הזמן לארוז את התיקים וללכת הביתה" (מתוך הטוויטר של ג'ו ביידן)

מגיפת הקורונה שהכתה קשות בארה"ב, ובקרב היהודים החרדים שם, מוסיפה לעמדתם. אחד מהם מסביר כי מדובר ב"אחת הסיבות העיקריות" לתמיכה בג'ו ביידן ולהתנגדות לטראמפ.

חרדי תומך ביידן אחר כותב: "ראינו בו רמאי וסוג של מנהיג כת ומעולם לא תמכנו בו. האמנו לאורך כל הדרך שהוא יהיה כישלון אדיר כמנהל ממשלה מסיבית כמו שלנו. בסופו של דבר הוא הוכיח שצדקנו כשנכשל בקנה מידה גדול ברשלנותו וחוסר יכולתו במהלך המגפה".

רבים מהחרדים תומכים בטראמפ בשל התנהלות מושל העיר ניו יורק, מהמפלגה הדמוקרטית, המתנכל לציבור החרדי. לכן, הם מעדיפים את המועמד הרפובליקני.

אך תומכי ביידן לא מבינים מה הקשר. "מושל ניו יורק לא מתמודד לנשיאות", הם מסבירים ועולים למתקפה: "לצערי, טראמפ שיקר ואמר שאין מה לדאוג מהנגיף, ורבים מהמשפחות והשכנים שלנו האמינו לו. לאחר שעשרות ועשרות אנשים החלו למות, הם התחילו להאשים את כולם שלא חילצו אותם מהפצע העצמי שלהם".

הם תוקפים את טראמפ ואת התנהלותו במילים קשות. "יש עדיין חרדים שמוסר הנביאים פועם בליבם, ולא הפכו לאכזריים כלפי הזולת כמו השיטה של טראמפ".

"נטיותיו האנטי דמוקרטיות, התנהגותו הבלתי מוסרית, עם כל המידות הרעות והמגונות, בנאדם שמשקר מדי יום ביומו באופן מבהיל, שתוקף אישית את כל מי שלא מסכים אתו, נתפס בעינינו כמפלצת", כותב תומך ביידן נוסף.

ולא רק עיתונאים מושתקים ולא כותבים נגד טראמפ. בקבוצה מריצים שמות של רבנים ואישי חינוך המתנגדים לטראמפ ולהשחתת נפש הנוער החרדי הרואים בו מודל לחיקוי, אך חוששים - ושותקים.

"אנו עדים להתפוררות האיטית של כל הכבוד לזולת וההגינות מצד רבים מחברינו. וככל שהם נקלעו ונגררו יותר ויותר לכת הטראמפיזם, וככל שאנשים נעשו קשורים אליו יותר, הם נהיו פחות רגישים ויותר תוקפניים. הם התאימו את התנהגותם להתנהגותו יותר ויותר. הלב ממש בוכה".

לסיום, הם מספרים גם כיצד הם עצמם הותקפו בתוך הקהילה. משתף אחד מתומכי ביידן: "מסתכלים עלי ואנשים כמוני כבוגדים בקהילה. זו השפה בה משתמשים, ומתעמתים איתי. כל מי שאכפת לו מעתיד הקהילה שלנו צריך להיות מודאג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר