לאחר שזעמו

גנץ ביטל את בדיקת הפוליגרף לחברי סיעתו

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, וויתר על דרישתו לבדוק בפוליגרף את כל חברי הסיעה לאחר שדבריו בישיבה האחרונה הודלפו לתקשורת. חלק מחברי סיעתו התנגדו לדרישה (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, ביטל את בדיקת הפוליגרף שהזמין עבור חברי סיעתו וטען כי אין בה צורך לאחר שכבר גילה את מקור ההדלפות מישיבת הסיעה. כזכור, פורסם שגנץ הודה בקולו שנתניהו לא יכבד את הסכם הרוטציה איתו.

ככל הנראה גנץ נבהל מזעם חברי סיעתו שמסרו בתגובה לאחר הדרישה החרידה: "מישהו כאן שכח שאנחנו בפוליטיקה ולא במטכ"ל". בסביבת גנץ טענו אז בתגובה כי "הדרישה הגיעה מחברי כנסת שרצו לנקות את שמם מההדלפות".

הציטוטים שנחשפו לראשונה בחדשות 12 שלשום חשפו, כי שר הביטחון בני גנץ לא מאמין שנתניהו יקיים את הסכם הרוטציה וייוותר על כס ראש הממשלה. "אני מבין שלא אקבל את הרוטציה", אמר גנץ לחברי הסיעה. "לא אאמין לנתניהו גם יום לפני שזה יקרה".

בתוך כחול לבן ישנן שני מחנות בנוגע למחלוקת האם להישאר בממשלה או ללכת לבחירות, חלק מחברי המפלגה דורשים כבר כעת לפרוש מהממשלה, בטח לאחר דבריו של גנץ וחוסר האמון שהוא ימונה לראש ממשלה. מנגד חלקים מהמפלגה סבורים שהליכה נוספת לבחירות בזמן קצר כל כך תהווה מכת מוות למפלגה.

גנץ בינתיים לא ממהר לפרוש, "אני רוצה ממשלה מתפקדת", אמר בישיבה. "אם אמצא את הדרך נישאר בממשלה ואם לא, אני מוכן לשלם בכיסא שלי. אני כבר מבין שרוטציה אני לא אקבל ואני לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה. אני לא אאמין".

בסיום הישיבה הבטיח גנץ לחברי הסיעה שינסה להכריע תוך שבועיים על המשך דרכה של כחול לבן ובינתיים המפלגה נותרת בקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר