עימות סוער. צפו

האם ארה"ב עומדת בפני מלחמת אזרחים?

האסטרטג ליאור חורב ומנכ"ל קרן תקווה עמיעד כהן, בעימות סוער באולפני 'כיכר השבת' בשאלה האם ארה"ב עומדת כעת בפני מלחמת אזרחים, בעקבות הבחירות לנשיאות • צפו (בעולם)

(הפקה: איציק אוחנה. צילום: כיכר השבת)

לאחר נאומו של הנשיא טראמפ הבוקר והכרזתו על ניצחון ומאבק כנגד הדמוקרטים טוען האסטרטג ליאור חורב כי דבריו אלו מובילים למלחמת אזרחים, "ראינו נשיא מכהן שמכריז על הקמתה של דמוקרטיה טוטליטרית. הוא אומר את זה כבר למעלה מחודשיים זו הייתה תכנית סדורה להטלת דופי בכל מקרה בתוצאות".

חורב מאשים את טראמפ בדרדור ארה"ב לאלימות, "זה חלק מהטראמפיסטיות כתפיסת עולם. הדבר החמור הוא שלא באמת הוא מחפש מזור בבית המשפט העליון, אנחנו נמצאים בערב מלחמת אזרחים. בארה"ב התרחשו עד אתמול מהומות של הקהילה האפרו אמריקנית, יש אי אימון במוסדות המדינה ואנחנו בערב מיתון כלכלי שיכול להביא למלחמת אזרחים".

מנגד, אמר עמיעד כהן מנכ"ל קרן תקווה, "אני לא מכשיר את הנאום הזה הוא לא טוב, אבל מי שהביא את המהומות בארה"ב בכל התקופה האחרונה היו דווקא הדמוקרטים. הם אלו שגורמים לערעור באימון מוסדות המדינה".

"כל סיפור של מוות שחורים בידי המשטרה הוא נורא ואיום, אבל מספר השחורים שנהרגו בארה"ב הם מזערי אל מול מקרי הרצח של שחורים מול שחורים. הנאום של טראמפ נורא ואיום, האסטרטגיה של טראמפ דל "ללכת מכות" עם כולם לא טובה ביחסי פנים. כל רפובליקני בארה"ב יאמר את זה. ובכל זאת האסטרטגיה שלו במדיניות החוץ ובכלכלה הרבה יותר טובה. אנחנו לא בדרך למלחמת אזרחים זה סיפורים של הפחדות בלבד", טוען כהן ומציין כי הוא מקווה שטראמפ ינצח גם בשל יחסו לישראל.

חורב לעומת זאת סבור כי גם מול ישראל טראמפ יכול להוות סיכון, "בהנחה שטראמפ נבחר לתקופת כהונתו השנייה והאחרונה והוא לא מחויב יותר לאף אחד חוץ ממורשת טראמפ שיכולה להוביל גם למדיניות פרו פלסטינית ולמדיניות כלכלית שתפגע בישראל בשל רצון למכור נשק למדינות עוינות לישראל לצרכים כלכלים של ארה"ב".

"למדנו שישראל הייתה צריכה להתמודד תמיד על האינטרסים שלה בלי קשר למי הנשיא בבית הלבן. כמו שאנחנו התמודדנו מול ג'ורג' בוש הבן עם מפת הדרכים", מסיים חורב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר