הקלה נוספת

הקבינט אישר: מיום ראשון החנויות ייפתחו

לאחר דחיה של שבוע, אישר הקבינט את פתיחת חנויות המסחר החיצוניות החל מיום ראשון הקרוב עד ארבעה לקוחות בחנות. כמו כן, יותר לפתוח שישה צימרים במתחמים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החנויות ייפתחו סוף סוף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך להחלטת קבינט הקורונה אתמול, אישר הקבינט הערב (חמישי), תיקון לתקנות סמכויות מיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה שיאפשר גם את פתיחת המסחר בחנויות הרחוב החל מיום ראשון הקרוב בשעה 6:00 בבוקר.

התקנות מאפשרות את פתיחת החנויות, למעט חנויות המצויות בקניון מקורה או בקניון שאינו מקורה הכולל מעל 20 חנויות ובתי עסק. על פי התקנות תותר תפוסה של עד 4 לקוחות בלבד בחנות. הפרה של התקנות להלן תוגדר כעבירה פלילית.

באשר לצימרים, הוחלט להגדיל את מספר יחידות האירוח המותרות להפעלה בו זמנית בכל מתחם ל-6 יחידות, המארחות כל אחת משפחה גרעינית בלבד.

מוקדם יותר אמר פרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, כי לאור מצב התחלואה העולה במגזר הערבי הם שוקלים הטלת סגרים על ערים כבר בציון 7.5 ולא שמונה כפי שהיה עד עתה. בינתיים הוטל סגר על מג'דל שמס ומסעדה בצפון ועל פי מצב התחלואה יוטלו סגרים נוספים.

מקדם ההדבקה, כלומר, כמה אנשים נדבקים מכל אדם שחלה, המשיך לעלות היום ועמד על 0.92, לאחר שלפני כעשרה ימים עמד על 0.6 בלבד. העלייה בעיקר בחברה הערבית אך ישנו חשש כי פתיחת המסחר בצירוף פתיחת מערכת הלימודים יביאו יחד להתפרצות חדשה של הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר