במכתב תגובה

נתניהו: אין מניעה לפיצול תפקיד היועמ"ש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב להסדר ניגוד העניינים ששלח לו היועמ"ש אביחי מנדלבליט מוקדם יותר השבוע, ותקף את עמדותיו. "אין לו סמכות לקבוע" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיב היום (חמישי) לעתירות שהוגשו לבג"ץ בנוגע להסדר ניגוד העניינים הבלתי אפשרי שפרסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט האוסר על נתניהו לעסוק כמעט בכל דבר הקשור למערכת המשפט כולל מינוי בכירים במערכת המשפט והמשטרה.

במכתב מטעמו של נתניהו התייחס ראש הממשלה לראשונה לנושא החם של פיצול תפקיד היועמ"ש: "אין כל מניעה שראש הממשלה יוביל לפיצול תפקיד היועמ"ש הבא מתפקיד ראש התביעה הפלילית". במכתב גם נשמעה ביקורת על מנדלבליט: "אין לו סמכות לקבוע אם מתקיים עניין אישי בנושא מסוים".

במכתב התשובה נאמר בנוסף: "אין מקום לקבוע כי היה לערוך את ההסדר למניעת ניגוד העניינים טרם כינון הממשלה. כמו כן, ככל שמתקיים ניגוד עניינים בעניינו של ראש הממשלה, הרי שמדובר בניגוד עניינים מובנה בתפקידו כראש הממשלה וכחבר כנסת - הדבר שונה מניגוד העניינים המובנה אצל שאר בעלי התפקידים במדינת ישראל".

שלשום, העביר מנדלבליט את חוות דעתו בנוגע להתנהלותו של נתניהו ברקע ההליך הפלילי בעניינו, וטען כי על ראש הממשלה לא לעסוק בנושאים משפטיים העוסקים במערכת אכיפת החוק ובמערכת בתי המשפט.

מנדלבליט כתב: "עליך להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע למינויי בכירים במשטרה ובמשרד המשפטים, ביחס לבעלי תפקידים אשר מעורבים בהליך הפלילי. הנוגע לעניינו של ראש הממשלה או שיש ביכולתם להשפיע על ההליך. הכוונה בהקשר זה היא לבעלי התפקידים הבאים - היועץ המשפטי לממשלה , פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, מפקד להב 433 ויתר מפקדי היחידה, וכן חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך שטיפלו בעניינו ומנויים כעדים, ולרבות קידום חקיקה הנוגעת לתפקידים אלו".

עוד נכתב: "להימנע מכל מעורבות בעניינים הנוגעים לפעילות הוועדה לבחירת שופטים, בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים. יובהר עם זאת, כי אין מניעה שראש הממשלה יהיה מעורב בקביעת זהות חברי הממשלה שימונו כנציגים לוועדה לבחירת שופטים".

כאמור, נתניהו פחות התחבר לעמדתו של מנדלבליט, עמדה שמותירה אותו עם מגבלות כבדות במיוחד בכל הנוגע לפעילותו כראש ממשלה בכל נושאי הפנים של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר