בהשתתפות אלפים

"חזה את צרת הקורונה": הלוויתו של הגר"ד פיינשטיין זצ"ל

עשרות אלפי בני אדם התאספו ובאו לישיבת תפארת ירושלים במנהטן, ניו יורק, ולרחובות הסמוכים, להשתתף במסע הלוויתו של הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, מחשובי פוסקי ההלכה בארה"ב (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בחשוון תשפ"א | 08.11.20
הלוויה (צילום: מתוך טוויטר)

בישיבת תפארת ירושלים, בעיר מנהטן שבניו יורק, נערכה היום (ראשון) הלוויתו ההמונית של הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב.

הגר"ד, זקן ראשי הישיבות ומחשובי פוסקי ההלכה במדינה, הסתלק כזכור לעולמו מעט לפני כניסת השבת, בגיל 91, זאת לאחר תקופה בה הרגיש חולשה רבה.

בהיכל הישיבה הוותיקה, מחוצה לה וברחובות הסמוכים, עמדו במשך שעה ארוכה עשרות אלפי בני אדם, עטויים במסכות כפי שקובעות תקנות הקורונה במדינת ניו יורק, שבאו לחלוק כבוד אחרון לבנו של מרן בעל ה'אגרות משה' זצוק"ל.

לאחר אמירת מספר פרקי תהלים, פתח אחי המנוח, הגאון רבי ראובן פיינשטיין, את מסכת ההספדים, ובדבריו אמר עליו בין היתר, כי "באחרית ימיו חזה את צרות הדור, וגם את צרת הקורונה".

הגר"ד זצ"ל (צילום: מתוך https://chabad.info/)

אחריו ספד הגיס, חתנו של מרן פוסק הדור הגר"מ פיינשטיין, הרב ד"ר משה דוד טנדלר, המכהן כרב בעיירה מונסי, שהעביר את דברי פרידתו מרחוק, באמצעות תוכנת ה'זום'.

בהמשך ספד הגה"צ ר' חיים גנצווייג, משגיח בישיבה 'תפארת ירושלים', אותה הקים האב הגדול ובראשותה עמד לאחר פטירתו הגר"ד זצ"ל.

"הוא לא היה חייב לנהל את הישיבה, או לפסוק הלכות; כל מה שעשה היה חסד", זעק המנהל הרוחני בבכי מר, והזכיר: "ר' דוד אמר כמה פעמים, שכאשר אדם מבוגר נפטר זו טרגדיה גדולה יותר מאדם צעיר שנפטר, כי הוא לוקח איתו את התורה וכל מה שהשיג בחייו".

הוא סיים בתחינה: "אנו מבקשים, ר' דוד: אתה לבטח נמצא ליד כסא הכבוד, היה נא מליץ יושר עבור הרבנית, ועבור בנך ר' בערל".

לאחריו דיבר קצרות הגאון רבי שמואל קמינצקי, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פילדלפיה, ובהמשך נפרד הנכד, ר' שלמה פשליס. "לא משנה מה היה בחדר - הוא היה שקוע בלימוד. רק כשסבתי נכנסה, אמר לה שלום", סיפר.

את משא ההספדים חתם בנו, רבי מרדכי פיינשטיין. "אני מבקש מחילה שלא כיבדתי אותך מספיק", התחנן, והסביר: "אבא היה אדם עצמאי מאוד, שלא אפשר לי לכבדו".

"כבר לפני כמה חודשים הרופאים לא חשבו שיצליח לשרוד, ותודה לה' שהאריך את חייו ונתן לנו את החודשים האלו, בהם בילה איתנו - בני משפחתו, ובירך אותנו", תיאר בהתרגשות.

הלוויה וההספדים הועברו ב'כיכר השבת' בשידור חי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר