'תפילה ברבים - לא פלילית'

הישג פוליטי ליהדות התורה: העלאת הקנסות שוב הוסרה מסדר היום

הניסיון להגדיל את הקנסות למוסדות החינוך שמפרים את הנחיות הממשלה בעקבות הקורונה, כמו גם הניסיון לקבוע תפילה בחלל סגור עם 12 בני אדם כעבירה פליית - כשל (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המתח בין בכירי יהדות התורה הח"כים יעקב ליצמן, משה גפני ויעקב אשר לבין ראש הממשלה נתניהו נרגע מעט הערב (שני), בתום שיחה קצרצרה שקיימו השניים עם יו"ר הכנסת יריב לוין.

הרקע היה הניסיון להגדיל את הקנסות למוסדות החינוך שמפרים את הנחיות הממשלה בעקבות הקורונה - החלטה שלא הייתה מקובלת על יהדות התורה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי טרם הפגישה עם לוין, מקורבו של נתניהו, הציבו גפני וליצמן תמאי מקדים: הסרת ההצבעה על העלאת הקנסות מסדר יומה של הכנסת. לוין נענה, ורק אז הפגישה החלה.

כרבע שעה לתוך הפגישה, ומלשכת יו"ר הכנסת יצאה ההודעה כי בקשת ליצמן וגפני נענתה. זמן מה לאחר מכן הצדדים התפזרו את הישיבה, ונקבעה ישיבה נוספת להמשך על נושאים אחרים דוגמת קידום 'חוק הגיוס'.

הישג נוסף, שרשם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר, היה הפלת הסעיף בחוק שביקש לקבוע כי תפילה תוך התקהלות מעבר למותר תיחשב לעבירה פלילית.

על פי ההצעה - שנפלה - אם ישנם 12 מתפללים בחלל סגור, כולם נקנסים אך גם 'זוכים' לרישום פלילי. אשר התערב בנושא, הוציא את המילים הללו ונימק: "לא יתכן שבמדינת היהודים תפילה תיחשב עבירה פלילית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר