רק מחצית נבדקו

"אין שליטה על מתווה הקפסולות בישיבות"

גורם העוסק במתווה הקפסולות בעולם הישיבות טוען: "תלמידים נכנסים ויוצאים, אלפים לא מבצעים בדיקות קורונה, ובפועל אף אחד לא יודע מה קורה במוסדות האלו" (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
קפסולות בישיבת 'קמניץ'. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מעל 200 ישיבות הצטרפו למתווה הקפסולות של מרד הבריאות וועד הישיבות, אך חלק לא קטן מהן לא נשמעות לכלל ההוראות.

העיתון 'ישראל היום' פרסם הבוקר (שלישי) כי במשרד הבריאות מעריכים מאות תלמידים מאומתים אינם ידועים למשרד הבריאות. מהנתונים עולה כי "מתווה הישיבות אינו מצליח להשתלט על התחלואה במוסדות הלימודים. חלק מהישיבות עושות כרצונן אף שהן במתווה, ושיעור משמעותי מבחורי הישיבות אינם נבדקים".

עוד עולה מהנתונים, כי נכון לסוף השבוע האחרון רק כ־15 אלף מתוך כ־35 אלף בחורי ישיבות שבמתווה ביצעו בדיקות קורונה. גורם בעולם הישיבות חושף כי לא מדובר בהפרה היחידה. בדו"ח רשמי של משל"ט הישיבות עולה כי אמנם מספר הישיבות במתווה עלה משמעותית, אך בפועל השליטה בהן קטנה ולעיתים בלתי קיימת.

גורם שעוסק בתחום טוען כי "תלמידים נכנסים ויוצאים, אלפים לא מבצעים בדיקות קורונה, ובפועל אף אחד לא יודע מה קורה במוסדות האלו".

אלוף (מיל') מיקי אדלשטיין, ראש משל"ט הישיבות, מסר בתגובה: "עם החזרה לישיבות מחופשת החגים, נמצאו כ־100 תלמידים חיוביים (פחות מאחוז אחד מכלל הנבדקים) והם כמובן לא נכנסו לישיבות. בתום שבועיים של לימודים במתווה קפסולות, עד עתה אותרו שמונה חיוביים בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר