הירידה במגזר נבלמה

רוני נומה: "אנחנו לא במצב של 'חיסון עדר' בציבור החרדי"

ראש שלוחת החרדים במשרד הבריאות, האלוף (במיל') רוני נומה, מדגיש כי אין תחלואת קורונה גבוהה בעולם הישיבות ולכן אין כוונה לסגור אותן • וגם: התחלואה במגזר, הת"תים ובתי הכנסת (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלוף (מיל') רוני נומה (צילום: ללא קרדיט)

אלוף (מיל) רוני נומה, ראש אגף החרדים במשרד הבריאות, קיים בצהריים (שלישי) תדרוך מיוחד על תמונת מצב התחלואה בציבור החרדי בכלל ובעולם הישיבות בפרט והדגיש: "אנחנו לא במצב של חיסון עדר במגזר החרדי".

בפתח דבריו הדגיש: "בימים האחרונים אנחנו מזהים שבחלק מהמקומות הירידה בתחלואה נבלמה, לא ממשיכים לרדת. בחלק מהמקומות יש עדיין ירידה ובחלק מהמקומות יש שינוי מגמה ל-אפילו לתחילתה של עלייה, במספרים קטנים צריך להדגיש, לא כמו שהיה בשיאו של הגל השני".

נומה עדכן על ירידה במספר הבדיקות במגזר החרדי: "כשאנחנו משווים את מדד הבדיקות ל-10.000 אנשים, אם בארצי אנחנו על 37 בדיקות, אנחנו מדברים בחברה החרדית על 24 בדיקות. הנושא של הבדיקות מעסיק אותנו מאוד. חלק מהירידה מוסברת כמובן בירידה בתחלואה, וחלק קשור למוטיבציה להיבדק".
עם זאת הדגיש: "אנחנו רואים ירידה במאושפזים ובנפטרים בציבור החרדי, זה מעודד מאוד. זה השתקפות של הירידה ברמת התחלואה. אני שומע את הרמזים. אי אפשר להסתיר את התחלואה במגזר החרדי, בציבור של מיליון ורבע איש, אי אפשר להסתיר את התחלואה".

באשר למתווה הקפסולות בעולם הישיבות נומה עדכן: "עד כה נמצאו 146 חולים מאומתים בעולם הישיבות, מתוך 17,170 נבדקים. אנחנו לא רואים כרגע שום סיבה להפסיק את הלימודים בישיבות, אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בישיבות, לא רואים שם עלייה בתחלואה, לא עומד על הפרק סגירת הישיבות. רוצים שיבדקו יותר, הרמת התחלואה שם - נמוכה".

באשר למתווה החתונות אומר נומה: "אני מאוד מוטרד ממה שאני שומע בחתונות, יש חתונות עם מאות משתתפים, בחלק מהמקומות זה נעשה בניגוד גמור להנחיות, זה מאוד מטריד אותנו, לא רק החתונות - גם השבתות חתן".

נומה ניסה להסביר את הירידה בתחלואה במגזר: "היו אנשים שחרגו ועשו כל מיני דברים, אבל בכלל רוב הציבור החריד הקפיד על מה שביקשנו. צריך לומר זאת ביושר. היו פחות טישים ואירועים המוניים. תלמודי התורה, גם כשנפתחו בניגוד להנחיות, הם נפתחו בדפוסים שונים. אני לא חושב שזה בסדר שהם נפתחו, אבל בחלק מהמקומות הקפידו על מספר האנשים ומשך הזמן. יש הפנמה של חלק מהדברים. לצערי בשבועיים האחרונים יש שאננות, אולי זה תורם לבלימת הירידה".

באשר לסוגיית הקנסות, התבטא נומה: "בחתונות צריך להיות מחמירים יותר, במוסדות חינוך צריך במצב שאין ברירה. אם האכיפה לא מרתיעה אז היא לא משמעותית. יש כאלו שירתיעו אותם 10 אלף ויש כאלו 100 אלף. אם הקנס הוא כזה שלא משפיע על אף אחד, אז הוא כלי שלא מועיל, מה הועילו חכמים?".

באשר לבתי הכנסת הסביר האלוף במיל': "סוגיית השהייה במקומות סגורים, בתוך זה בתי הכנסת. צריך לזכור אין מתווה בתי כנסת. במסגרת התקנות מותר להתפלל בקבוצה של 12 איש במקום סגור. יש כעת מגבלה, המגבלה הזו גוררת תרעומת מאוד גדולה. אנחנו יודעים בחלק מהמקומות מקפידים ובחלק לא מבוטל - לא".

נומה הכחיש כי הגיע להסכמות על פתיחת הת"תים אך בקבינט הקורונה זה נעצר: "היו הצעות, היה שיח, לא הגענו להסכמות. הייתה שאלה על עיתוי של הפתיחה ושיטת הביצוע של הפתיחה. היו הבנות נרחבות על הביצוע אבל לא הייתה הסכמה על העיתוי. אי אפשר שהעיתוי של החרדים יהיה שונה מהעיתוי במגזר הכללי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר