גפני זעם

סאגת הצהרונים; "חשבתם שגפני לא למד ליב"ה, אז אפשר לעבוד עליו?"

מעקב 'כיכר השבת': יו"ר ועדת הכספים גפני זעם על נציגת משרד האוצר שלטענתו ניסתה להתל בו בדיון על קיצוץ שכר הסייעות בצהרונים; ח"כ אזולאי תקף את מנהלי המוסדות (חרדים)

גן ילדים. אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/Flash90)

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום (שלישי) במשבר הצהרונים, שנחשף ב'כיכר השבת' ומטריד הורים ועובדים רבים, על רקע החזרה לשגרת הקורונה.

כזכור, משרד החינוך החליט לקצץ במשכורות הסייעות בצהרונים, ובשל כך רבים מהם לא נפתחו למרות החלטת המדינה לפתוח את הגנים וכיתות א' עד ד' במתכונת הכוללת צהרונים, מה שמקשה על הורי הילדים ועלול להביא אף לפיטורי הסייעות.

ח"כ משה גפני, שקיבל על כך פניות רבות ממנהלי מוסדות ומהורים, קיים היום דיון נרחב על כך בוועדת הכספים שבראשותו, וזעם על נציגת משרד האוצר: "אני יודע שאת יודעת שלא למדתי ליב"ה ושאתם חושבים שניתן לעבוד על גפני, אבל תגידי לשולחים שלך שאני מכיר את השפה שלכם. לא אוותר לכם על ההתנהגות הזו".

כעסו של גפני (צילום: ערוץ כנסת)

בתום הישיבה לא הוחלט על צעדים ממשיים, אך גפני הציב אולטימטום למשרדי האוצר והחינוך לשוב לוועדה בקרוב עם תשובות ברורות, "היום או מחר", כדבריו.

יו"ר הוועדה הוסיף: "גם את שכר הלימוד אני מבקש להוריד. היום, בימי קורונה, זה לא הזמן להגדיל אותו. אי אפשר לעשות שינויים באמצע השנה. זה לא הזמן לתת מכה כזו להורים. נגבש תוכנית מלחמה על זה, כי זה לפגוע במובן הכי חמור".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) בחר לתקוף גם את נציגי הצהרונים, על התשלומים הגבוהים שהם משיתים לדבריו על ההורים, ואמר: "אתם משחקים עם הילדים וההורים. אין להורים מה לאכול, ואתם אשמים בזה. הסייעות האלו רעבות ללחם גם בגללנו. קיבלתם תוספת - תתנו אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר