צפו ב'המבקר'

בני לאופר: "המעבד צריך לשרת את השיר"

המעבד והמלחין הצעיר והמצליח בני לאופר והזמר שלומי וילמן מתארחים לראיון וביצוע של שירם החדש באולפני 'כיכר השבת' וגם פינת 'המסננת' עם מיטב המוזיקה היהודית •צפו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

המעבד והמלחין בני לאופר, והזמר שלומי וילמן, מתארחים באולפני כיכר השבת לרגל השקת הסינגל קליפ החדש שלהם "אחת שאלתי". לאופר משתייך לאחת ממשפחות ה"אצולה" של המוזיקה היהודית, הוא בנו הצעיר של מעבד המוזיקה החסידית האגדי, משה לאופר, ואחיו של המעבד והמלחין אלי לאופר, "נולדתי עם המוזיקה, זה לא היה משהו שהיה מוטל בספק, וכבר מגיל צעיר מאד למדתי לנגן בצורה מקצועית", מספר לאופר.

המוזיקה מלווה את לאופר מהשנייה הראשונה בחייו, הוא חושף איזה שיר הלחין אביו בחדר הלידה שלו וכיצד נודע לו על כך הרבה שנים לאחר מכן.

הוא מספר על ההשפעה המוזיקלית מאביו ואחיו כיצד לגשת לעיבוד בצורה הנכונה ביותר, לצד הרצון לקחת את השורשים ולתת להם גם עדכניות. בשנה האחרונה עיבד לאופר אלבום מוזיקלי שלם לזמר החסידי מיכה גמרמן מברזיל, "הכרתי אותו עוד קודם לכן ממספר הופעות שניגנתי עבורו בברזיל עם תזמורת החתונות שלי, אבל עדיין זו הייתה חוויה מיוחדת, הוא הגיע במיוחד לארץ פעמיים, פעם אחת כדי לעבוד על בניית הפרויקט ובפעם השנייה במיוחד כדי להקליט את השירות פה בארץ".

וילמן ולאופר מספרים על החיבור המוזיקלי והחברי שנוצר במהלך חגיגת שבע הברכות של בני לאופר לפני חודשים ספורים, "שלומי שמכיר את משפחת הכלה, שלף גיטרה בשבע הברכות וכשהוא החל לשיר "שמעתי" אותו כבר מבצע את הלחן שלי שישב בצד וחיכה כמה שנים", מספר לאופר.

וילמן: "לא חשבתי בכלל שאהיה זמר או אוציא שיר, כשבני בא אליי בשבע ברכות ואמר לי שאני שר יפה ושיש לו שיר בשבילי לא לקחתי את זה ברצינות, אך הוא הפתיע אותי וממש דחף והפך את זה למשהו שפשוט קרה".

לאופר חושף איזו מוזיקה שומעים בבית משפחת לאופר, מי קובע מה שומעים ומי באמת נחשב לאוטוריטה הקובעת בכל וויכוח מוזיקלי בבית המשפחה המוזיקלית.

לאופר שמפעיל תזמורת חתונות מצליחה במיוחד מתייחס גם לנושא הקורונה, "לנו בעלי התזמורות, יש עוד אפשרויות להופיע בהרכבים קטנים יותר, אבל עיקר הכאב שלנו זה האנשים שמאחורי הקלעים, אלו שהקהל לא תמיד רואה ומכיר וכעת נותרו ללא פרנסה".

לסיום מבצעים לאופר ווילמן באולפן את שיר הקומזיצים החדש שלהם "אחת שאלתי".

צפו בתכנית המלאה

לשירים המלאים בפינת המסננת:

אברהם פריד - שבורי לב

אייב כהן וריבי שוובל - שבת

איתי עמרן - שניה לפני

יהודה סלומון והמושב - הרחמן הוא יזכנו

שלמה רג'ה - מהמרחקים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר