"לא להיות אסקופה הנדרסת"

נציג 'דגל התורה' מאשים: "מונעים מאיתנו מוסדות ממ"ח"

סוגיית פתיחת מוסדות ממלכתי-חרדי, הגיעה לדיון בכנסת, במהלכו האשים נציג 'דגל התורה' בהרצליה כי יש מי שמונע מהם הקמת מוסדות, וטען כי הנשירה הגדולה שיש - היא בגלל שיטת החינוך (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

סוגיית פתיחת מוסדות ממלכתי-חרדי, מעוררת לא אחת סערות פנימיות, כאשר בעוד חלק מהציבור המודרני מנסה לקדם זאת, הרי שגדולי ישראל ושלוחיהם - הח"כים החרדיים, הביעו התנגדות נחרצת למוסדות אלו. אלא שכעת, לראשונה, נציג רשמי של 'דגל התורה', בעיר הרצליה, יוצא במתקפה פנימית נגד כך שמונעים את הקמת מוסדות הממ"ח.

כזכור, יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, הביע לא אחת התנגדות נחרצת לבתי הספר הממלכתיים-חרדים, ואף תועד קודם הבחירות, כאן ב"כיכר השבת", מבקש ממי שתומך בכך שלא יבחר ב'יהדות התורה'.

"אם אתם שואלים אותי, אם כתוצאה מזה שאלחם בממ"ח אתם לא מצביעים ג' - אל תצביעו ג', עדיף להצביע למפלגה אחרת, כדאי לליכוד, שם אולי יעזרו לכם", אמר גפני, "יכול לבוא אחד כזה או אחר ולהגיד לכם, 'אני אדאג לממ"ח', אני לא אתן לזה. אני יכול ללכת לנתניהו ולהגיד לו אם אתה מקים ממ"ח אין לך ממשלה".

אלא שלטענת נציג 'דגל התורה' בהרצליה, אלעד צדיקוב, המצב כיום הוא שבערים בהן פועלת אחת מרשתות החינוך החרדיות, משרד החינוך נמנע מפתיחת בית ספר ממ"ח - זאת גם אם ההורים דורשים שבית הספר יפעל בשיטת הממלכתי-חרדי.

בדיון שנערך אמש (שני) בוועדת המשנה לחינוך בכנסת, טען צדיקות כי יש לאשר פתיחת מוסדות ממלכתי-חרדי בקהילות בהם ההורים מעוניינים בממ"ח.

לדבריו, "הנשירה הגדולה שיש עכשיו, שרובה מגיעה מדור שני לבעלי תשובה, נגרמת כתוצאה משיטת החינוך. אנו רוצים מצוינות גם במקצועות ליבה: כשמנחילים לילד שאפשר להתייחס לאנגלית ומתמטיקה בבינוניות, הוא יתייחס בסוף גם לגמרא בבינוניות".

צדיקוב הוסיף ואמר כי "העולם החרדי בנה תילים של תורה ואני חוזר בתשובה בזכותו. אבל התפקיד שלי הוא לא להיות האסקופה הנדרסת של העולם החרדי. יש לי סגן מפקד שהכריע גורלות של עם ישראל, אבל בבית הספר אף אחד לא נותן לו זכות דיבור. אנחנו רוצים מצוינות חינוכית, מצוינות במקצועות ליבה והכי הרבה מצוינות תורנית".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר צדיקוב כי כיום ישנם הורים שמעדיפים לשלוח את ילדיהם ללמוד מחוץ לעיר מגוריהם כדי שילמדו בחינוך חרדי, בין השאר בבתי ספר מצטיינים של החינוך העצמאי.

צדיקוב דרש שמוסדות הממ"ח יהיה בתקנות מנכ"ל משרד החינוך, כך שהרשות המקומית תחויב לעזור להורים הדורשים חינוך ממלכתי-חרדי בערים חילוניות, בהן אין אפשרות להיות חלק מרשת חרדית קיימת.

ח"כ תהלה פרידמן, יו"ר ועדת המשנה, אמרה בדיון כי החינוך הממלכתי חרדי אינו מעוגן בשום חוק ולכן לא ניתן לחייב רשויות מקומיות לפתוח בתי ספר ממלכתיים חרדיים. רשויות, בעיקר בריכוזים חרדים קלאסיים, מסרבות לפתוח מוסדות חינוך ממלכתיים חרדים רשמיים. ובנוסף, גם משרד החינוך וגם הבעלויות של מוסדות החינוך במוכר שאינו רשמי מערימים קשיים כאשר בית ספר חרדי נקלע לקיים ומעוניין לעבור לחינוך החרדי ממלכתי. "השאלה היא איך עוזרים למדינה להגביר את ההשתתפות של הציבור שלה בשוק העבודה ואיך מאפשרים לימודי קודש מצוינים לצד לימודי חול איכותיים?", שאלה ח"כ פרידמן.

רות אלמליח, הממונה על החינוך החרדי במשרד החינוך, הסבירה כי בתחילת הדרך משרד החינוך הקל על המעבר של בתי ספר מהמוכר שאינו רשמי לחינוך הממלכתי אך כיום הקריטריונים מדויקים יותר כדי ליצור בתי ספר שיתנו מענה לצורך שלשמו הוקמו. "זה לא מעבר מסלקום לפרטנר, לבעלות יש מחויבות כלפי המורים שלה. העברת בעלות סדורה מתבצעת בלשכה המשפטית. אם הבעלות אומרת שלא מעוניינת לעבור – זאת בעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר