126 חולים מונשמים

מגמת הירידה נמשכת: שיעור החיוביים בבדיקות רק 1.6%

הנתונים הטובים מהירידה בתחלואה ב'קורונה' נמשכים; אחוז החיוביים מסך הבדיקות שנערכו אמש - עומד על 1.6% בלבד - 663 מאומתים מתוך 41,300 בדיקות שנערכו; 126- מונשמים (אקטואליה)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (רביעי) כי מתוך 41,300 בדיקות שנערכו אתמול - רק 663התגלו כמאומתים לנגיף הקורונה, ובכך, אחוז החיוביים עומד על 1.6% בלבד.

מספר החולים הפעילים הבוקר הוא 8,105, מתוכם - 304 במצב קשה, שמהם 126 מונשמים, ו-94 במצב בינוני. בבתי החולים מאושפזים 532 חולים.

מספר הנפטרים מהנגיף עומד על 2,683 בני אדם. עד כה נדבקו בישראל מאז פרוץ המגיפה - 320,849 בני אדם, מתוכם, בחסדי שמים, 310,061 כבר החלימו.

בירושלים ישנם הבוקר 1,041 חולים פעילים, בתל אביב יפו - 399, בנצרת - 262, בבני ברק - 233, בחיפה - 194, בבאר שבע - 190, ובפתח תקווה - 183 חולים פעילים.

נתניהו בוועידת מנהיגים (צילום: וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

בתוך כך, קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום או מחר, כדי לדון בשלב השלישי של היציאה מהסגר, שכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות והחזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב.

כפי הנראה כעת, למרות הירידה בנתוני התחלואה, השלב השלישי צפוי להידחות לעת עתה, בשל מקדם ההדבקה.

אחת האפשרויות שתעלה על שולחן הדיונים היא האופציה להטלת עוצר לילי, ודיון בנושא צפוי להיערך במטה לביטחון לאומי (מל"ל) בהשתתפות נציגים ממשרדי הבריאות, ביטחון הפנים, הביטחון והמשפטים. במשרד הבריאות מעוניינים רק בעוצר לילי שיחל בשעה 19:00-20:00 בערב ולא ב-23:00 בלילה.

אמש השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה שנערכה בראשות קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, ובהשתתפות ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש.

במהלך שיחת הוועידה, ביקש נתניהו לשמוע את דעתם של המשתתפים על הטלת עוצר לילי והאפקטיביות שלו. חלק מהמנהיגים תמכו בצעד אף כחלק ממכלול של צעדים נוספים, בהם סגירת מסעדות.

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אתמול היה יום בלתי רגיל, אם אני משווה את המאבק הגלובלי בקורונה למאבק הגלובלי שהתרחש במלחמת העולם השנייה, אתמול זה היה כמו הפלישה לחופי נורמנדי. אנחנו עדיין יודעים שזה ייקח זמן, עוד יהיו מאמצים רבים, אבל אנחנו יודעים שהקרב הוא בדרך לניצחון. אני סקרן לגבי החיסונים השונים. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות ומדינות שונות. כנראה שלא נוכל לדעת מהן ההשפעות ארוכות הטווח של חיסון RNA על אנשים, אך אין ספק שיש אור גדול בקצה המנהרה.

"היה לנו שיעור שיא בהדבקות. לכן החלטנו על סגר, למרבה המזל, ולא במקרה, זה נפל על חגים, כך שהפסדנו מעט יחסית בכלכלה. סגרנו את המדינה לתקופה של כחודש, והצלחנו להוריד את מספר הנדבקים מ-10,000 ל-700.

"אנחנו עדיין נוקטים צעדים. היציאה שלנו מהשלב הזה תלוי בתנאים שהוגדרו בנוגע לשיעור ההדבקה ולמקדם ההדבקה. פתחנו כבר די הרבה אך לא פתחנו מסעדות, ברים, מועדוני כושר. אנחנו לא מאפשרים חתונות המוניות או חגיגות וכדומה. אך כן פתחנו חלק נכבד מהכלכלה שלנו, כולל מסחר, עם הגבלות מסוימות ואנחנו נמנעים ממקומות סגורים ככל הניתן.

"אני קורא למדיניות הזאת "האקורדיון". אנחנו פותחים ואז סוגרים ככל שיש יותר הדבקות, ואז מנסים לפתוח שוב, אך מנסים לא לפתוח מהר מדי משום שאנחנו יודעים שקצב ההדבקה יעלה בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר