מגיב להסתה

ח"כ יעקב אשר זעק: "תעודת מחלים זה שלי?"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, הגיב בנאום טעון במליאת הכנסת להסתה בתקשורת כי כביכול החרדים עיכבו את חוק אילת בכדי לקדם 'תעודת מחלים' • צפו בעימות בכנסת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הגיב בנאום טעון במליאת הכנסת להסתה בתקשורת כי כביכול החרדים עיכבו את חוק אילת בכדי לקדם 'תעודת מחלים'.

ח"כ יעקב אשר: "מאחר ואני אדם מאוד ישיר, שילמתי על זה הרבה מחירים בחיים. אבל אני עדיין אגיד לך השרה פרקש מה כאב לי. כשאת אומרת כאן, מעל בימת הכנסת: אני שמחה בשבילך, יושב-ראש הוועדה, שתיקנו את התיקון שלך, התיקונצ'יק שלי".

השרה אורית פרקש הכהן: "לא, על תעודת מחלים".

ח"כ יעקב אשר: "כן, תעודת מחלים זה לא שלי וזה לא של דגל התורה. יש למעלה מ-60% מחלימים. לא רק שהם לא חרדים, אפילו לא דתיים.

השרה אורית פרקש הכהן: "אבל זה לא שייך לחוק איים ירוקים, וזה לא היה הזמן".

ח"כ יעקב אשר: "כן? אז אני אשאל אותך, אם זה לא שייך, אני רוצה רק להגיד לך, מאחר שלא ליווית את הקורונה קודם, החוק הזה לא נקרא חוק איים, התיקון נקרא חוק איים.

השרה אורית פרקש הכהן: "נכון. אבל הדבר היחיד שלא היה..".

ח"כ יעקב אשר: "רגע, תקשיבי. אבל לא הפרעתי לך. לא הפרעתי לך.

השרה אורית פרקש הכהן: "לא מסכימה"

ח"כ יעקב אשר: "את לא מסכימה – זה בסדר, אבל יש גם עובדות בחיים, מה לעשות. החוק הזה נקרא חוק הסמכויות, חוק הקורונה הגדול, שקרוי על שמי, לצערי, ואני מקבל על זה ביקורת מחבריי, על חלקים ממני. וחוק סמכויות אומר דבר אחד, שהממשלה מקבלת מהכנסת מעטפת של סמכויות דרך תקנות. אוקיי?

"וכשאני חודש וחצי מבקש ממשרד הבריאות – מבקש ודורש, והוועדה דרשה – תביאו איזשהו מתווה לנושא של המחלימים, מה דינם, איך אפשר אולי להקל, איך זה יכול להקל על הכלכלה. ופתאום זה מגיע בתוך החוק, ושמחתי. את שואלת איך זה קשור? כי תעודת מחלים מאפשרת להיכנס לעיר, ובצדק. אז אני כפרלמנטר צריך לבוא ולהגיד: לא מעניין אותי מה שדיברתי קודם? זה נושא אחר? זה נושא שלי? זה נושא חרדי?".

השרה אורית פרקש הכהן: "זה לא היה קשור לאיים ירוקים".

ח"כ יעקב אשר: "ואני אומר לך מה שאמרתי לך מקודם, תשאלי את אנשי המשרד שלך, שהם מייצגים את התיירות, כמו שאנשי המשרד של השר מייצגים את הבריאות. תשאלי אותם, האם יושב-ראש הוועדה עזר לכם באג'נדות שלכם או לא? את יודעת שכן, אפילו עשינו את זה ביחד בהתחלה. אבל זה לא פארסה.

"אני רוצה לסיים בדבר אחד, שדווקא העיכוב הזה נתן לכם זמן להתארגן. היינו בטוחים היום בוועדה, שברגע שאנחנו מחליטים, הכול מאורגן פיקס. עכשיו, יש דברים שמשרד הבריאות צריך להביא, נכון? אבל יש הרבה דברים שמשרד התיירות או הממשלה צריכה לגרום שיהיו.

"ולכן אני דוחה מכול וכול את המילה פארסה, שניסו להדביק עליי או על חבריי, ואני מתפלל לקדוש ברוך הוא, שהפארסה לא תתחיל דקה אחרי שהחוק יעבור ויראו שאי-אפשר לממש אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר