"יעזור לשיתוף פעולה"

דרעי הציע בקבינט הקורונה: "להוריד את הבידוד ל-7 ימים"

במהלך הדיון בקבינט הקורונה, הציע השר אריה דרעי לקצר את הבידוד לשבעה ימים - כדי להגדיל את שיתוף פעולה עם הציבור; נתניהו תמך; דרעי, מתח ביקורת חריפה על פקידי משרד הבריאות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גשם ומסכות בירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבינט הקורונה התכנס בצהריים (חמישי) לדון על השלב השלישי במתווה היציאה מהסגר ועל הצעדים הנדרשים כדי למנוע עלייה מחודשת בתחלואה.

כפי שדווח, בהוראת בני גנץ, 'כחול לבן' מתנגדת להטלת עוצר לילי, ומשכך לא צפוי רוב למהלך. גם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הביע בדבריו התנגדות למהלך.

דרעי אמר במהלך הדיון על העוצר הלילי כי "סגר ישוב הוא מטרה ראשונה כדי שהתחלואה לא תתפשט". לדבריו, "יש את מתווה הרמזור, אולם בפועל אנחנו לא פועלים נכון. הקבינט מחליט החלטות שלא מבוצעות בפועל בצורה מלאה".

דרעי הסביר כי סגר הופך לחסר משמעות, "ברגע שכל אדם שרוצה לצאת יוצא בלי בעיה. המל"ל חייב לקבל החלטה בנדון". כדוגמה לכך, סיפר דרעי: "בשבוע שעבר הוחלט על סגר בשלושה ישובים במגזר הערבי, אולם הסגר לא נכנס לתוקפו בזמן סביר מה שגרם לכמה שעות של התפשטות התחלואה".

השר אריה דרעי (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

"אנחנו צריכים חשיבה מחדש", אמר שר הפנים. "צריך מנגנון שהייעוד היחיד שלו יהיה ליישם את החלטות הקבינט במלואם, ולהגדיר קריטריונים מדויקים לגבי סגר וצורת אכיפתו".

באשר לבידודים, שכעת הוחלט לקצרם ביומיים - מ-14 יום ל-12 יום, אמר השר דרעי כי "הבעיה שלנו זה בעיקר השיתוף פעולה של המאומתים שלא רוצים להסגיר את קרוביהם. יש לנו בעיה גדולה שם. שוחחתי בארבע עיניים עם ראש הממשלה בנדון, אני סבור שלא מספיק הסברה.

"גם 12 ימי בידוד הם יותר מדי לבידוד. שבוע ימים זה הגבול של הדבקה. אני משוכנע שאם נוריד את הבידוד לשבוע ימים, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעזור לשיתוף פעולה עם הציבור ויתן כלי חזק מאוד להתמודדות ובלימת התחלואה".

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הסכמה להצעתו של דרעי לקצר את הבידוד לשבעה ימים.

"עוד לא ראיתי מעודי פקידים מקצועים, כבודם במקומם, שתוקפים בתקשורת בריש גלי את חברי הקבינט שההחלטות שלהם יובילו אותנו לסגר שלישי", תקף דרעי את פקידי משרד הבריאות, "בתוך הקבינט יש חובה לפקידים לומר הכל, אולם אסור להם להתבטא כך מחוץ לקבינט ולהאשים את הפוליטיקאים שאינם מקבלים החלטות מקצועיות. זה גורם נזק אדיר וגורם לציבור לחשוב שאנחנו פועלים בחוסר אחריות".

פרופ' ‏רוני גמזו, פרויקטור הקורונה יוצא, הזהיר כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי - עולה, ואמר כי זה דורש עבודה בעיקר בהיקף הבדיקות, שהוא לדבריו לא מספק טוב.

בדבריו, בירך השר אריה דרעי את רוני גמזו על סיום תפקידו, ואמר: "עברנו חודשים לא פשוטים עם חילוקי דעת וקשיים, פרופ' רוני גמזו עשה עבודה מסורה מאוד ואחראית. הוא עוזב בתנאים טובים יותר משנכנס, וזה מעודד".

דרעי הוסיף ואמר: "שלשום שוחחתי עם נחמן אש. אני מברך אותו ומאחל לו הצלחה. יש לך משימה לא פשוטה, הצלחתך הצלחתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר