'גם 'חוק צרפתי''

יו"ר רע"מ: אם נקבל תקציבים וחקיקה, ניתן לנתניהו מה שהוא צריך

אם הציבור הערבי יתוגמל באמצעות תקציבים וחקיקה - מודה הערב יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס - הוא יסכים לתמוך בחקיקה שתציל את רה"מ נתניהו מסיבוכיו המשפטיים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ועבאס (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר סיעת רע"מ בכנסת, איש התנועה האסלאמית מנסור עבאס, מודה הערב (חמישי) לראשונה, כי יסכים לתמוך ב'חוק צרפתי' שיציל את נתניהו ממשפטו, אם הציבור הערבי יתוגמל באמצעות תקציבים וחקיקה.

בראיון לפרשן 'חדשות 12' עמית סגל, הצהיר עבאס כי הוא כלל וכלל לא שולל את הרעיון לתמוך בחוק הצרפתי שיעניק לנתניהו חסינות מהעמדה לדין: "אם אני מקבל תקציבים וחקיקה - לא אכפת לי לתת לנתניהו מה שצריך".

"יש באסלאם איסורים של 'חראם' (המקבילה ל'ייהרג ובל יעבור'. ר.כ.). חוק צרפתי זה חראם? לא, אז תודה רבה", פירט יו"ר רע"מ. "אני מהבלתי מזדהים, וככה הערך שלי עולה".

לדברי ח"כ עבאס, "התקבע פה נוהג שהח"כים הערבים רוצים להפיל כל ממשלה. השבוע ישבנו (ברשימה הערבית המשותפת) ואמרתי להם 'עצור... למה בעצם? מה מחכה לכם? ממשלת נתניהו-בנט? בואו נחשוב'".

"מה אני בעצם רוצה מנתניהו?", הסביר מנהיג הסיעה האסלאמית: "תקציבים וחקיקה. אם אני מקבל אותם, מה אכפת לי לתת לו מה שצריך".

כזכור, השבוע התחבר ראש הממשלה נתניהו לחדר הוועדה המיוחדת של הכנסת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, שבראשות עבאס, כדי להשתתף בדיון בענין.

נתניהו נהנה מהערבית של אוחנה, בישיבת הוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

עוד קודם לכן, היה זה יו"ר רע"מ שבתפקידו כסגן יו"ר הכנסת ניהל את הדיון במליאה על הצעת החוק להקמת ועדת חקירה על פרשת הצוללות, ותמך בדעתו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר - שהתקבלה לבסוף - לפסול את הצלחת האופוזיציה לאשר את ההצעה.

יצוין, כי בתגובה לדברי עבאס הערב נמסר מטעם מפלגת הליכוד, כי "לא היה ולא יהיה שום שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת או חלק ממרכיביה כדי להקים ממשלה". שת"פ למטרה אחרת - כן? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר