פרסום ראשון • תיעוד מקומם

מח"ש חוקרת: התמגן בטלית ולא במסכה - ונעצר באלימות

שוטרי יס"מ שפגשו חרדי שפניו היו מכוסות בטלית, בשובו מהתפילה, אך לא במסכה - התעקשו לקנוס אותו. בשל כך הוא סירב להזדהות, ונעצר באלימות; המקרה נבדק על ידי חוקרי מח"ש. תיעוד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בחשוון תשפ"א | 14.11.20
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים פתחה לאחרונה בחקירה, בחשד שכמה שוטרים הפעילו כוח לא מידתי נגד אדם שכיסה את פניו בטלית במקום במסכה.

האירוע, שהתרחש בתחילתו של גל הקורונה השני, ב-07.09, אירע סמוך לציון שמעון הצדיק בירושלים, כאשר שוטרי יס"מ פגשו חרדי ששב מתפילה במקום, ללא מסכה.

כאשר הם ביקשו לתת לו דו"ח כספי, הסביר האיש שפניו עדיין מכוסות בטלית משום שהוא עדיין לא הסיר אותה מפניו מהתפילה, ולכן אין צורך גם במסכה.

אלא שהשוטרים התעקשו לקנוס אותו, ובשל כך הוא סירב להזדהות - מה שהוביל למעצרו, תוך הפעלת כוח רב בשל התנגדותו לשוטרים.

חוקרי מח"ש, שצפו בשוטרים מטיחים את החרדי בקרקע, החליטו כאמור לפתוח בבדיקה, והשוטרים הללו צפויים לקבל זימון לחקירה.

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, החשוד נצפה ע"י השוטרים כשהוא הולך במקום ציבורי ללא מסיכה על פניו, או כל אמצעי אחר היכול לשמש כמסיכה".

"השוטרים נתנו לחשוד מסיכה, בה בחר שלא להשתמש והשליך אותה, ובמקביל ניסה להכשיל את עבודתם של השוטרים עת שניסו לקבל ממנו את פרטי זהותו. לאור סירובו להזדהות ולעטות מסיכה,ולאחר שהתנגד לעיכוב, נאלצו השוטרים לעצור אותו, תוך שהוא ממשיך להתנגד בניסיון להכשיל את המעצר. לאחר זיהויו בתחנת המשטרה, נרשם נגדו דו"ח".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר