השנאה מתפרצת

מגישת CNN התנצלה על השוואה לנאצים

סערה בארה"ב לאחר שמגישה בכירה ברשת CNN השוותה את טראמפ וממשלו להתנהלות הנאצים בליל הבדולח. לאחר דרישות לפיטוריה היא התנצלה בשידור על הדברים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: CNN)

לאחר ההשוואה המביכה ומעוררת הסערה שערכה בין ליל הבדולח לתקופת ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, מגישת רשת CNN וכתבת החוץ של הערוץ, כריסטיאן אמנפור, נאלצה להתנצל אמש (שני) בתוכניתה על הדברים.

"ציינתי את יום השנה ה-82 לליל הבדולח, כפי שאני עושה לעתים קרובות - זה האירוע שהחל את זוועות השואה. ציינתי גם את המתקפות של הנשיא טראמפ על ההיסטוריה, העובדות, הידע והאמת. לא הייתי צריכה לחבר בין שתי המחשבות", אמרה המגישה הבכירה והוסיפה: "אני מתחרטת על כל הכאב שנגרם כתוצאה מדבריי. מטרת דבריי הייתה להדגיש כיצד הדמוקרטיה עלולה לחמוק מבין אצבעותינו, וכיצד עלינו תמיד לשמור בקנאות על ערכינו הדמוקרטיים".

כזכור, אמנפור האיראנית במוצאה, אמרה בתוכניתה בשבוע שעבר: "השבוע לפני 82 שנה התרחש ליל הבדולח התרחש. זו היה רק הקדימון של הנאצים, שנמשכה ברצח עם נגד זהות שלמה... אחרי ארבע שנים של מתקפה מודרנית מצד דונלד דונלד טראמפ בנושאים דומים, צוות ביידן והאריס יחזירו אותנו למצב נורמלי".

דבריה של אמנפור עוררו סערה בארה"ב ורבים חשו נפגעים מההשוואה הפרועה שמוזילה את זכרון השואה ואף עלו דרישות להביא לפיטוריה של המגישה.

משרד החוץ העביר מכתב לרשת CNN ובו דרישה להתנצלות מצד אמנפור. במכתב נכתב כי "ההשוואה של כריסטיאן אמנפור ליל הבדולח לבין פעולות הנשיא טראמפ אינן במקום וכי נדרשת התנצלות".

גם שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' פנתה לערוץ הטלוויזיה ודרש מהמגישה להתנצל כפי שאכן עשה לבסוף.

אמנפור לא היחידה שערכה השבוע בארה"ב השוואות מסוג זה, השחקן אלק בוולדווין, שהתפרסם בתור הדמות של טראמפ בתוכנית בידור, הציע בטוויטר כי "טראמפ צריך להיקבר בקבר נאצי שצלב קרס מעטר את קברו". גם פה דבריו של בלדווין זכו לגינוי ועוררו דיון בקלות השימוש בסמלי השואה בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר