"על שולחן הניתוחים"

גם המוזיקה חלתה בקורונה / ביקורת מוזיקה

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, בטור ביקורת המוזיקה השבועי שלו והפעם על מצב המוזיקה הכללי שנמצאת ביובש חמור, אלבום הרוק של יונתן שחר המצוין ושני קליפים חדשים (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(גרפיקה: דבורה נוסבכר)

הקורונה הגיעה למוזיקה במלוא עוזה, האירועים הגדולים בוטלו לחלוטין ואין כרגע שום אור בקצה המנהרה בנושא, כבר ברור שאירועי צמאה השנתיים, פסטיבל המוזיקה היהודית הגדול בעולם, יתקיימו השנה בשידור לייב בלבד וללא קהל. ואולי זו גם הסיבה שזרם הסינגלים החדשים שמגיע אלינו כבר לא עומד בתואר "זרם" והוא כרגע ברמת הטפטוף בקושי.

בשבוע האחרון כמעט ולא יצאו שירים חדשים, מפרץ אדיר של מוזיקה בתקופה שלפני הקורונה ובתקופת הסגר הראשון, אנו חווים ירידה חדה בכמות היצירה החדשה והכל נכנס לתרדמת של ממש.

היובש הכבד מותיר לי את הזמן לחזור לאלבומים שיצאו בשנה האחרונה ולא הספקתי להגיע כדי לכתוב עליהם. אחד הטובים שבהם הוא אלבום הבכורה של הזמר והיוצר יונתן שחר - "כל מה שאתה".

צפו ביונתן שחר מתארח בתכנית 'המבקר'

ולפינת הגילוי הנאות, אני מכיר את יונתן שחר כבר למעלה משנתיים, והייתי שותף איתו בלבטים שלפני יצירת האלבום, אם כי לא הכרתי את החומרים עצמם שיצאו לבסוף, מלבד הסינגלים. ואני חייב לציין שלמרות שאהבתי מאד את החומרים הראשוניים שלו התוצאה הסופית של האלבום הייתה מפתיעה גם בעבורי.

יונתן שחר, נגן גיטרה מקצועי, העוסק בחינוך לא פורמלי בעיסוקו היום יומי, מצליח לשלוב את שני העיסוקים שלו לכדי אלבום מלא בתכנים רגשיים עמוקים לצד לחנים ועיבודים המשלבים את יכולותיו המוזיקליות המשובחות. שחר חבר להפקה המוזיקלית של האלבום למעבד אבי טל, שעבד בעבר עם אודי דוידי, אהרן רזאל ועוד רבים וטובים, אך חותמו של יונתן שחר בולט מאד בתוצאה הסופית והגיטרה שלו מככבת לאורך האלבום כולו.

בעולם מפוצץ בפופ אלקטרוני קופצני, יונתן שחר חוזר דווקא לרוק האנלוגי, אך עם סאונד משובח ועכשווי. חובבי מוזיקת הרוב יעופו על "אל תאמין לו" הסוחף, על "בורח" שמביא ניצוצות של רוק ישראלי סטייל ברי סחרוף ובכלל על האלבום שזכה גם להשמעות רבות מאד בכלי התקשורת השונים ובצדק רב.

הזמר והיוצר ישי רביבו, השיק בשנה שעברה את אלבום הבכורה שלו "יורה לכל הכיוונים", אלבום ראפ ושירה קצבי אותו כתב והלחין בעצמו, השבוע חזר רביבו עם סינגל קליפ חדש "דרך", זאת לאחר שרק לפני כמה חודשים הצהיר כי הוא פורש לבינתיים מהמוזיקה מסיבות אישיות.

רביבו הוא יוצר אנרגטי, הוא רקדן, זמר, מלחין ומפיק מוזיקלי שעושה את כל העבודה בעצמו. השיר החדש שלו, שיר תפילה שכתב בהשראת התקופה האחרונה שלו ושל העולם, והוא שונה למדי מהחומרים שקיבלנו מרביבו בעבר ויותר נשמע כמו בלדת רוק משיר היפ הופ קופצני.

רביבו הוא יוצר צעיר שעדיין מתעצב מוזיקלית והחומרים שהוא מפיק ללא יותר מידי יחסי ציבור אם בכלל, הם בהחלט ראויים לתשומת לב והאזנה.

אלעד שלמה טרי, הוא יוצר רוק מוכשר במיוחד, הוא עד עתה לא הוציא אלבום מסודר מלבד אלבום חצי מחתרתי שיצא עם הלהקה שלו "11". הוא הספיק לכתוב שירים לאחרים ביניהם לזמר בני פרידמן באלבומו האחרון, וגם לעבד ולהפיק מוזיקלית.

הסינגל קליפ החדש שלו "בורח בתשובה" מדבר על תחושותיו בתקופה האחרונה והוא משולב בקליפ עם בנותיו הקטנות. טרי הוא יוצר בועט ומלא באנרגיות שאני מקווה שסוף סוף ייקח את יצירתו צעד קדימה ויוציא לנו חומרים נוספים.

להערות, הארות ותחזיות למספרי האלקטורים הסופיים: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר