מעקב 'כיכר השבת'

משבר הצהרונים: שר האוצר יוסיף תקציב?

חשיפת 'כיכר': שר האוצר וח"כ גפני נועדו היום לישיבה מקצועית אודות משבר הצהרונים, בסיומה הנחה ישראל כץ את צוות משרדו להיכנס לנושא בדחיפות כדי למצוא לו פתרון (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר לכתבה (צילום: Lara Savage/Flash 90)

משבר הצהרונים, שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', עומד בפני פתרון? שר האוצר ישראל כץ ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נועדו בשעה האחרונה (שלישי) לישיבה מקצועית במשרד האוצר בנושא.

בפגישה השתתפו מ"מ הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, סגנית החשב הכללי באוצר מירב קדם וצוות הלשכה הבכיר של ח"כ גפני.

בתחילת הפגישה, כאשר עלה נושא הצהרונים, הסביר חבר הכנסת לגפני לנוכחים, כי "אי אפשר להשאיר את המצב ככה אפילו לא יום אחד".

"חייבים למצוא לזה פיתרון מיידי, אם מחפשים את הצדק פתאום באמצע השנה, אזי גם את משכורות הגננות והמורות נתקן באותה מידה".

השר כץ נתן הנחיה מיידית לצוות משרדו לבדוק את הנושא אצל הגורמים המקצועיים במשרד כדי להגיע לפתרון בהקדם האפשרי.

יצוין, כי במידה ונושא הצהרונים, יבוא אל פיתרונו, תבוטל הישיבה הנוספת של ועדת הכספים בנושא שנקבעה ליום שני להמשך דיון ומעקב.

כזכור, משרד החינוך החליט לקצץ במשכורות הסייעות בצהרונים, ובשל כך רבים מהם לא נפתחו למרות החלטת המדינה לפתוח את הגנים וכיתות א' עד ד', במתכונת הכוללת צהרונים, מה שמקשה על הורי הילדים ועלול להביא אף לפיטורי הסייעות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שקיבל על כך פניות רבות ממנהלי מוסדות ומהורים, קיים בשבוע שעבר דיון נרחב על כך בוועדת הכספים שבראשותו, אך לבנתיים לא התקבלו החלטות.

הזעם של גפני, שבוע שעבר בוועדה • צפו

כזכור עוד, בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת', חוות דעת משפטית של עורך הדין אליעזר שופט, שהתבקש על ידי איגוד הת"תים בבני ברק, לבדוק האם משרד החינוך מחויב בתשלום לסייעות.

הקיצוץ מבוסס על טענת משרד האוצר לפיה כביכול ניתן בעבר לסייעות בגנים "כפל תקציבים", מכיוון שהם קבלו תקציב גם במסגרת תקציב הגן וגם במסגרת תקציב הצהרון.

עו"ד שופט, בחוות דעת מנומקת, הסביר כי החלטת משרד החינוך נגועה בפגמים רבים וכי מבחינה חוקית לא היה בעבר "כפל תקציבים" שכן השכר שקיבלו הסיעות במסגרת תקציב הגן, נועד במפורש למטרות אחרות שאינן טיפול בילדי הגן אחרי השעה 13:30.

"סעיף 104 לחוקת העבודה קובע", כתב עו"ד שופט בחוו"ד, "כי משרה מלאה של סייעת מסתיימת בשעה 16:00/15:30. עם זאת, מסעיף זה עצמו עולה בבירור כי העבודה של הסייעת אינה כוללת טיפול בילדים לאחר השעה 13:30.

"עבודתה של הסייעת בין השעות 13:30-15:30 כוללת, בין היתר, עבודת נקיון יומיומית, הדחת הכלים, ביצוע עבודות יסודיות מיוחדות, רכישת מצרי מזון, סיוע בעבודות קישוט ובסידור הגן לקראת חגיגות מפגשי הורים ימי הולדת ערבי חגים ואירועים אחרים, השקיית הגינה וגירוף החצר, הוצאת כלים מהמחסן לחצר והחזרתם למקומם ועוד - הכל כמפורט בסעיף 104 לחוקת העבודה".

"אשר על כן", קובע שופט, "גני מוכש"ר שלא מתקיים בהם צהרון מקבלים עבור הסייעות תקציב זהה לגנים שמתקיים בהם צהרון, שכן כאמור עבודתה של הסייעת במשרה מלאה אינה כוללת טיפול בילדים לאחר השעה 13:30".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר