גל שלישי?

במשרד הבריאות מזהירים: "אם מגמת התחלואה לא תשתנה, סגר נוסף יוטל לפני חנוכה"

בשל העליה במספר החולים המאומתים ובמקדם ההדבקה במשרד הבריאות מזהירים כי במידה והמגמה לא תשתנה לא יהיה מנוס מהטלת סגר ומגבלות אפילו לפני חג החנוכה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מספר הנדבקים שעלה בימים האחרונים מוביל את בכירי משרד הבריאות להזהיר מפני התפרצות מחודשת והטלת מגבלות כבר בשבועות הקרובים. על פי הדיווח בישראל היום, נתניהו הנחה את המל"ל להציג המלצות לבלימת התחלואה.

בכיר במשרד הבריאות אמר לדברי העיתון: "אנחנו נמצאים היום שוב במצב מסוכן מאוד בכל הנוגע להתפרצות המגיפה. לפי נתוני ההדבקה החדשים, חזרנו מחדש ל־900-800 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה עולה כבר לרמה של 1 ומעלה. זה עלול להביא מהר מאוד להתפרצות מואצת, נרחבת וקשה של המגיפה אשר עלולה לגרור אותנו למצב שבו נהיה חייבים להטיל הגבלות חדשות וסגר כבר בחנוכה ואולי אפילו עוד קודם לכן".

לדבריו, ״נכון שאנחנו עכשיו בעיצומה של הפתיחה המחודשת של המשק ומערכת החינוך, אבל הפתיחה הזו אמנם איטית יותר מהיציאה הפזיזה שהייתה אחרי הסגר הראשון, אבל היא מהירה יותר ממה שמשרד הבריאות ביקש ודרש אחרי הסגר השני. לצערי ראשי המשרד נכנעים בניגוד מוחלט למה שהם אומרים בישיבות פנימיות. משרד הבריאות הזהיר מראש שפתיחה מהירה מדי תגרור עליה מחודשת ברמת הקורונה ואנחנו רואים את זה עכשיו במו עינינו״.

כאמור, לאחר הדיונים בקבינט הקורונה, הנחה נתניהו את המל"ל להציג לקבינט המלצות שיסייעו לעצירת העלייה בתחלואה. החשש הוא לאור ההקלות החדשות שבתוך שבועיים תגיע קפיצה גדולה בכמות הנדבקים שתאלץ חזרה למגבלות קשות על הציבור.

בשלב זה לא נקבע מועד לישיבה הבאה של הקבינט הקורונה, ואולם ההערכה היא שלקראת חזרתן ללימודים של כיתות ה' ו-ו', תהיה ישיבה כזו, כדי לקבל החלטה סופית. יצוין, כי למרות העלייה במספרים של החולים המאומתים, אל מול כמות הבדיקות האחוזים עדיין נמוכים, והעלייה בכמות המאומתים מקבילה לגמרי לעלייה במספר הבדיקות שנערכו באותם ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר