מתקפה קטלנית

דיווחים מסוריה: לפחות עשרה נהרגו הלילה

התקיפה הישראלית הלילה על מטרות של האיראנים בשטח סוריה מתבררת כקטלנית במיוחד, בתחילה דווח על שלושה הרוגים, אך כעת נמסר כי עוד לפחות 7 איראנים נהרגו (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בכסלו תשפ"א | 18.11.20
תיעוד משמי סוריה (צילום: ערבי)

התקיפה של חיל האוויר הישראלי הלילה (רביעי), בסוריה הייתה קטלנית במיוחד. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי 10 בני אדם נהרגו בתקיפה סמוך לדמשק. על פי הדיווח, שלושה חיילים סורים נהרגו לצד שבעה חברי "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים. כמו כן, המרכז הוסיף כי מספר ההרוגים צפוי לעלות מקרב הפצועים קשה.

שר הביטחון, בני גנץ מסר הצהריים, כי "צה"ל תקף הלילה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי בתגובה להנחת המטענים בגבול עם סוריה, בתוך שטח ישראל. אני שב ואומר לאויבינו- ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

(דוברות משרד הביטחון)

הבוקר מסר דובר צה"ל, כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בסוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר.

"התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית. חשיפת זירת המטענים אתמול, מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה", מסר דובר צה"ל.

"צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש", נאמר בהודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר