תוך חצי שעה

לראשונה: אושרה בדיקת נגיף קורונה ביתית

מנהל התרופות והמזון האמריקאי אישר לראשונה בדיקת קורונה ביתית של חברת "לוקירה" שנערכת כולה בבית הנבדק בעצמו והתשובה ניתנת בתוך חצי שעה בלבד (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הערכה (צילום: לוקירה)

מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, נתן סוף סוף שלשום אור ירוק בנוהל חירום לבדיקת הקורונה המהירה הראשונה שיכולה להתקיים כולה בבית החולה. התקווה היא שבדיקה כזו תאפשר תשובה מהירה במקרה של חשד וזאת מבלי להמתין ולצאת לבדיקה בחוץ ומבלי צורך במעבדה.

הבדיקה, שפותחה על ידי חברת Lucira Health מקליפורניה, מצריכה בארה"ב מרשם מטעם שירותי הבריאות. ועל פי הנהלים האמריקאים רק אנשים מעל גיל 14 יכולים לבצע את הבדיקה בעצמם או באמצעות רופא שיכול לבצע את הבדיקה גם על ילדים.

מדובר בבדיקה פשוטה יחסית שמתבצעת בעזרת קיסם עם ספוגית המוכנס לשני נחירי האף ולאחר מכן היא מועברת ומעורבבת על ידי הבודק בתוך בקבוק כימקלים ייעודי. הבקבוק מתחבר למחסנית עם סוללה שמעבדת את הדגימה ותוך כחצי שעה נדלקת נורה חיובית או שלילית. על פי החברה מחיר המוצר יעמוד על כ-50 דולר.

ההנחיות הפדרליות מציינות כי אנשים שעוברים את הבדיקה צריכים לדווח על התוצאות לשירותי הבריאות שלהם, שעליהם להודיע ​​לרשויות בריאות הציבור שיעזרו לעקוב אחר התפשטות הנגיף.

חברות נוספות ניסו את מזלן בפיתוח בדיקה כזו, חלקן אושרו לאיסוף דגימה בבית ושליחה למעבדה, והבדיקה החדשה של חברת לוקירה היא הראשונה שבאמת פותרת את הנושא במקום.

על פי הוראות המוצר, הבדיקה של לוקירה הצליחה לאתר במדויק 94 אחוז מהזיהומים שנמצאו בבדיקה. הבדיקה גם זיהתה נכון 98 אחוז מהאנשים הבריאים.

לדברי המומחים, לא מדובר בתחליף מלא לבדיקות המעבדה אלא ככלי נוסף שיסייע לאיתור מהיר של החולים ולעצירת ההתפשטות של הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר