נאום יוצא דופן

איימן עודה: "כסחו את פרצוף ארגוני הפשע במגזר הערבי"

"אנחנו, 'המשותפת', קוראים לכם להיכנס באבא של אבא של ארגוני הפשע המאורגן. לכסח להם את הפרצוף, זה מה שאנחנו רוצים": צפו בנאום הנסער של ח"כ עודה על הפשיעה במגזר הערבי (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נאומו הנסער של עודה (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בדיון שקיימה היום (רביעי) מליאת הכנסת בתיקון שהגיש ח"כ איימן עודה להצעת חוק העונשין, בהתייחס לעבירת החזקת נשק שלא כדין, נשא יו"ר הרשימה המשותפת נאום יוצא דופן על הפשיעה במגזר.

בדבריו, שנאמרו בסערת רגשות, קרא עודה לערבים הישראלים: "אתם צריכים להחליט; או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע. השאלה היא בכלל לא נתונים".

"אתם", פנה הח"כ לעמיתיו ,"אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי, שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה".

בשלב זה הציג עודה נתונים: "94 אזרחים ערבים נהרגו השנה הזו, 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה הזו. ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכל כשהיא רוצה. מה, אתם לא יודעים מה השמות של ארגוני הפשע המאורגן?".

"אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא של אבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק".

יצוין, כי התיקון המדובר להצעת החוק, אותו הגיש עודה עם ח"כים נוספים לאחר שהצעת החוק שו הוצמדה להצעת החוק שהגיש ח"כ גדעון סער מהליכוד, מבקש לקבוע כי על העבירות השונות הקבועות בסעיף 144 לחוק, שעניינן רכישת נשק, החזקתו, הובלתו ועוד, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק.

עוד מוצע לקבוע, כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסומו של החוק המוצע, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.

"137 אזרחים ישראלים נרצחו או נהרגו בשנת 2019, מרביתם מנשק חם", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "נתון זה מצטרף לעובדה שבשנים האחרונות ישנה עלייה במספר העבירות המבוצעות תוך שימוש בנשק לא חוקי. תופעה מסוכנת זו מדירה שינה מעיניהם של אזרחים רבים ללא הבדל לאום, דת או מקום מגורים".

צפו בנאום הנסער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר