מחלוקת בזמן המו"מ לשלום

גניבת ירושה וחילופי השמצות: מאחורי הקלעים בסאדיגורה

במקביל לדיווח על הפסקת המשא ומתן לשלום תוך האשמות הדדיות, מתברר כי בזמן הניסיון להגיע להבנות, נשכרו עורכי דין והתגלה האמת: מי לקח, ומדוע, את הספרים של האדמו"ר זצ"ל? (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

מכתבם של ועד חסידי סאדיגורה כי לא ינהלו עוד משא ומתן עם עם נציגי האדמו"רים מסאדיגורה ירושלים ולונדון, מגיע ברקע חילופי מכתבים בין עורכי דין בנוגע לחפצים מהירושה.

גירסאות הצדדים למה שהיה באותו יום, אז נעלמו החפצים, סותרות זו את זו, וכל אחד מאשים את האחרים בהאשמות שאינן מרבות כבוד לאף אחד מהצדדים.

בזמן הניסיונות להגיע להסכם שלום, כולל פשרה על שליטה בעמותות ובתי כנסת, שינוי שם החסידויות והבנות לגבי חלוקת הצוואה, התנהלות של אלימות וגניבות - מאחורי הקלעים.

בחצר הקודש סאדיגורה בבני ברק, שכרו את שירותיו של עורך הדין משה אוסדיטשר, ששיגר מכתב אל הרבנית, אשת חבר לאדמו"ר זצוק"ל, תחת הכותרת "הסרת מטרד בטיחותי".

בשם "עמותת כנסת מרדכי סדיגורה", הוא מאשים את הרבנית: "גורמים מטעמך מתסיסים את האווירה ואף גורמים לפרובוקציה מיותרת אשר פוגעת במרקם החיים השלו של הקהילה".

עוד הוסיפו: "מעשייך משבשים את הפעילות התקינה והשוטפת של בית הכנסת, דבר הגורם לקהילה נזקים כבדים". בהמשך המכתב, הוא מאשר כי הם אלו שלקחו את הספרים שהיו בעזרת הנשים.

הוא הסביר את לקיחת הספרים בכך שהרבנית נעלה את עזרת הנשים ולא היה אפשרות להיכנס לשם כאשר היה נפילת מתח ובבית הכנסת לא היה מזגן.

"מאחר שמרשתי לא זכתה לכל שיתוף פעולה מצידך, נאלצה מרשתי בלית ברירה ובצער רב לפנות את החדר על חפציו על מנת להפסיק את שיבוש הפעילות הסדירה של בית הכנסת".

בסיום המכתב, מציע עורך הדין בשם האחראים בחצר הקודש סאדיגורה בני ברק לרבנית לתאם את איסוף הספרים.

בתגובה, השיבו ממשרד עורכי הדין צברי-פרקש ושות' כי העמותה אותה מייצג אוסדיטשר, ביצעה "שורה ארוכה של עבירות פליליות חמורות".

הם טוענים כי "פרצו לחדר האוצרות שבו עשו האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל ומרשתנו שימוש בלעדי בהרשאה במשך שנים ארוכות, ניתקו את האזעקה ובזזו מתוכו קניין יקר ערך, תוך שהם נועלים את הרבנית בחדרה בכפייה במשך למעלה משעה".

עוד הוסיפו כי כדי להסתיר זאת, מחקו את התיעוד ממצלמות האבטחה. "נבזז קניין בשווי עתק, רוחני וכספי, הכולל בין היתר: ציוד רפואי ספרי קודש עתיקים ותשמישי קדושה לרבות פריטים בעלי חשיבות רוחנית והיסטורית מהמעלה הראשונה".

הטענה כי החפצים פונו מסיבות בטיחותיות מוגדרת כמגוחכת על ידי עורכי הדין, שכן בחיי האדמו"ר הקודם, לא נאלצו לפנות את החפצים כדי לטפל בחשמל.

כך, בעוד רשמית דיווחו לציבור על מעורבות של עסקן חסידי מפורסם המנסה לתווך הסכם שלום בין הצדדים, מתברר כי מאחורי הקלעים התנהלה מלחמה של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר