פרשת הצוללות

גנץ הקים ועדת חקירה ויזמן אליה את נתניהו

שר הביטחון החליט להקם במסגרת משרדו ועדת חקירה שתבדוק את פרשת הצוללות - צעד שעלול להשפיע על גורל הממשלה. נתניהו, עורכי דינו ומקורביו צפויים לקבל זימון (ארץ)

(צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן, השר בני גנץ החליט להקים וועדת חקירה במסגרת משרד הביטחון, לבדיקת פרשת הצוללות - כך מדווח הערב (רביעי) אמנון אברמוביץ במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפי הדיווח, ראש הממשלה נתניהו, עורכי דינו ומקורביו צפויים לקבל זימון לוועדת החקירה. הוועדה, בעצם הקמתה, עלולה להכריע את גורל הממשלה כולה.

על פי חוק השיפוט הצבאי, אזרח שזומן לוועדה חייב להתייצב ואם לא יעשה זאת - הוא צפוי למאסר. לכן, ייאלץ נתניהו להתייצב בפני הוועדה, באם אכן יזומן.

בחדשות 12 דווח עם זאת כי הוועדה לא נועדה ליצור הליך פלילי אלא לבדוק את הליך הרכש.

הרכב הוועדה עדיין לא נקבע והכוונה היא להעמיד שופט עליון או מחוזי בדימוס בראשה, ולצרף שני חברים עם ניסיון והבנה ברכש בחיל הים ובצה"ל.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "כפי ששר הביטחון אמר בקולו מספר פעמים- מערכת הביטחון הונחתה לבדוק את האופציה להקמת ועדת בדיקה מקיפה בנושא רכש הצוללות וספינות המגן. כאשר תסתיים הבחינה ותתקבל החלטה - נעדכן".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "רק לפני 4 חודשים הסביר גנץ כי אין סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה "לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה". עכשיו פתאום הוא "שוקל" זאת. מה נשתנה בינתיים? תשובה: כחול לבן מתרסקת בסקרים ומחפשת דרך לקושש קולות על ידי תרגילי סרק נגד ראש הממשלה נתניהו".

"מוטב שכחול לבן יצטרפו לראש הממשלה בעבודה משותפת למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, במקום לעסוק בתרגילים פוליטיים מגוחכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר