מטיילים בבין הזמנים

פיקניק בנחל ומורשת קרב בגן לאומי מבצר יחיעם

עכשיו זה הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח... מזג האוויר הנעים מזמין את המשפחה לגיבוש והנאה. רגע לפני שחוזרים לישיבה - לאן יוצאים לטייל? (טיולים, שיווקי)

מסלולים, פעילויות והיסטוריה במבצר יחיעם (צילום: ארכיון רט"ג)

הגיע בין הזמנים ואתם מתכוננים לצאת לטיול משפחתי? רגע לפני שאתם נוסעים, תנו לכם להציע לכם כמה מסלולים מעניינים במיוחד.

מתלבטים איך לקבל מסלולי טיולים מרתקים, מאתגרים, ומהנים עבור כל המשפחה? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאים לכם את כל האטרקציות המיוחדות שהפארקים הלאומיים מציעים לכם.

בבין הזמנים הזה אתם מוזמנים לבקר במקומות מסודרים, בטיחותיים, עם נופים, עתיקות, מדשאות, ובעצם כל מה שצריך לחופשה עבור כל המשפחה: ילדים והורים כאחד.

אז מה הפעם?

גן לאומי מבצר יחיעם

פעילויות ואטרקציות במבצר יחיעם. (ארכיון רט"ג)

מה קורה שם? שרידי מבצר גדול וקדום ששימש גם את מגיני יחיעם במלחמת העצמאות. תצפית מרהיבה ממרומי המבצר על פני כל הגליל המערבי. מסלולים ופעילויות לילדים ונוער (ובעצם, גם להורים...)

איך מגיעים? גן לאומי יחיעם שוכן בגליל המערבי, בחלקו הדרומי של קיבוץ יחיעם. הגישה לאתר מכביש נהריה-מעלות (כביש 89). כ-2.5 ק"מ ממזרח לצומת כברי פונים דרומה (ימינה) לכביש הגישה לקיבוץ יחיעם (כביש 8833) ונוסעים בו כ-5 ק"מ עד לקיבוץ ולמבצר.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע, ראשון-חמישי, 8:00-16:00 (עד שיוחלף השעון, עד השעה 17:00...)

כמה עולה לנו? מבוגר - 14 ש"ח, ילד ואזרח ותיק - 7 ש"ח. הנחות לסטודנטים.

ת'כלס, מה נעשה שם? ביקור במבצר שנמצא בתוך הקיבוץ, צפייה בסרט המתאר את מאבק אנשי הקיבוץ במלחמת השחרור. מסלול בנחל יחיעם שנמשך כשעתיים ולמיטיבי לכת, פיקניק ותצפיות.

רגע, מה אמרתם על המסלול? לפני הכל, כדאי להצטייד במים ונעלי הליכה נוחות. המסלול, כאמור, שעתיים וקצת מאתגר...דרך הנחל ועל שבילי עפר. בדרך תחזו בנופי הנחל והצמחייה המיוחדת לו: חורש מפותח, ער אציל ואלון מצוי. לנקודת האיסוף מגיעים בנסיעה מצומת כבר דרומה כ-3 ק"מ ופונים מזרחה לכליל (כביש 8721).

פיקניק, שירותים ונגישות? בוודאי, במבצר יחיעם ישנו חניון מוצל בו תוכלו לשבת ולערוך פיקניק, ובאתר ישנם גם שירותים. ישנו גם חניון לילה המצויד בשירותים, מי שתייה, תאורה, שקעים להטענה ועוד. מסלול הביקור נגיש לבעלי מוגבלויות.

היסטוריה למתחילים: על הדרך, תוכלו לגלות את סיפורו של המבצר הקדום ותושביו. דהר אל עמר, שליט הגליל לפני 300 שנה, בנה חומות חדשות, מגדלים וחפירות לאחר שהמצבר נחרב בתקופות קדומות יותר. במלחמת השחרור שימש המבצר הגנה לתושבי הקיבוץ כאשר הוא הותקף מכל כיוון. תוכלו לצפות בסרט על התקופה, ומופעים אמנותיים.

אז איך מתקשרים? טלפון: 04-8276600 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר