בעקבות המלחמה

שינוי ביעדי הטיסות: טורקיה הודחה מהמקום הראשון

המלחמה משנה את יעדי הטיסות של הישראלים: טורקיה הודחה מהמקום הראשון אל מחוץ לעשירייה המובילה • הפטור מוויזה הופך את ארה"ב ליעד הפופולרי ביותר עבור ישראלים (תיירות).

פספורטכארד (צילום: יח"צ)

פספורטכארד, חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל המובילה בישראל, מפרסמת את רשימת היעדים הפופולריים ביותר לטיסות ישראלים לחו"ל בשנת 2023.

מנתוני החברה עולה כי לאורך השנה יוון ממשיכה להיות היעד הכי מועדף לטיסות על ישראלים, אבל בשלושת החודשים האחרונים (אוקטובר- דצמבר) נרשם שינוי במגמה, וברבעון האחרון לשנת 2023 ארה"ב הופכת ליעד שאליו טסים הכי הרבה ישראלים.

עוד מגמות מעניינות מהרבעון האחרון של השנה מגלות כי טורקיה שהייתה היעד המועדף על הישראלים ברבעון האחרון של שנת 2022, לא נמצאת בכלל בעשירייה הראשונה, ונרשמה ירידה של 92% במספר הטסים אליה בתקופה זאת.

עוד יעד שבשנה שעברה תפס את המקום השלישי ברשימת היעדים המועדפים במהלך הרבעון הרביעי של השנה ונדחק מחוץ לעשירייה הפותחת הוא איחוד האמירויות. מדובר ביעד אטרקטיבי במיוחד לנוכח העובדה שמזג האוויר בתקופה זאת בשנה הוא הכי נוח לביקור במדינה.

את מקומה של איחוד האמירויות במקום השלישי תופסת קפריסין שבשנה שעברה כלל לא הייתה בתקופה זאת בעשירייה הראשונה. עוד יעד שנדחק מעשירייה הפותחת הוא מצרים בעיקר לנוכח ירידה של יותר מ-80% בנוסעים לסיני. את חופי חצי האי המצרי החליפו המטיילים בחופי תאילנד שזינקה ליעד הרביעי המועדף על הישראלים.

בפספורטכארד מדווחים שלאחרונה יש התאוששות מסויימת במספר הנוסעים לחו"ל בתקופה הכריסמס, והשנה נראה שיש שינוי מגמה גם ביעדי חופשת חג המולד והשנה החדשה – את איחוד האמירויות שהייתה במקום הראשון בתקופה זאת בשנה שעברה, תפסה השנה ארה"ב, ואת מקומה של טורקיה שהייתה בשנה שעברה במקום השני תפסה השנה תאילנד.

כמו כן ניתן לראות כי הישראלים שכן מחליטים לטוס בתקופה זאת מאריכים את משך שהייתם בחו"ל, אם בשנה שעברה רק 20% מהם היו נשארים יותר מ-14 בחו"ל, הרי שעכשיו המספר הוכפל ו-40% טסים לתקופה ארוכה יותר משבועיים.

בנוסף, על פי סקר שערכה פספורטכארד בשבוע האחרון, כ 53% ממשקי הבית מתכננים בשנה הקרובה לנסוע לחופשות לחו״ל. נתון שמצביע על ירידה מתונה של 6% ביחס לסקר שנערך טרום המלחמה.

רונית סגל מנכ"לית פספורטכארד מסרה: "סיומה של שנת 2023 משנה את מפת היעדים המועדפים על ישראלים לטיסה, ואנחנו מעריכים שנראה את המשך המגמות האלה גם בשנת 2024. לצד הירידה המובנת במספר הטסים לחו"ל בשל המצב, אנחנו רואים העדפה ברורה אצל הטסים בבחירת יעדים שישראלים מרגישים בהם בטוחים יותר. אנו מעריכים כי לאור חזרת מספר חברות תעופה זרות לפעול במהלך ינואר ופברואר בישראל, תחל חזרה הדרגתית בתנועת הנוסעים לחו"ל עפ"י דפוסים אלה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר