המתיחות בצפון

הכוח האיראני החשאי שפעל בסוריה - נחשף

צה"ל חושף כי יחידה 840 של 'כוח קודס' היא האחראית על הנחת המטענים בגבול • מפקד משמרות המהפכה מאיים: "לא תהיה נקודה בטוחה למי שיפגע באינטרסים האיראניים" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
התקיפה בסוריה (צילום: דובר צה"ל)

יממה אחרי התקיפה של צה"ל בסוריה, חושף היום (חמישי) צה"ל כי יחידת הטרור האיראנית שעומדת מאחורי אירוע הנחת מטען הנפץ בגבול רמת הגולן, היא יחידה 840, המוכוונת על ידי 'כוח קודס' האיראני.

מדובר ביחידה מבצעית חשאית יחסית, שאחראית, בין היתר, לתכנון והקמת תשתיות טרור, מחוץ לאיראן, נגד יעדים מערביים ואופוזיציונרים..

דובר צה"ל הדי זילברמן הסביר, "תקפנו מחנה צבאי איראני שמשמש מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים במרחב דמשק והוא נמצא בסמוך לשדה התעופה. בנוסף, תקפנו אתר צבאי מאובטח וחשאי שמשמש למגורי בכירי כוח קודס בסוריה בסמוך לדמשק".

בתגובה לתקיפה, איים הבוקר מפקד מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי כי "לא תהיה נקודה אחת בטוחה לכל מי שרוצה לפגוע באינטרסים האיראנים. ההגנה על בטחונה של איראן והאינטרסים שלה לא יודעת גבול גאוגרפי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים אתמול באומרו כי "לפנות בוקר תקפנו מטרות איראניות משמעותיות בסוריה. לא נאפשר התבססות איראנית נגדנו. מי שמנסה לתקוף אותנו - דמו בראשו".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני שב ואומר לאויבינו - ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר