סקר "מעריב"

בנט במרחק נגיעה מנתניהו, דרעי מקבל תשעה מנדטים

המערכת הפוליטית נמצאת בנקודת רתיחה, ומתקרבת לבחירות: על פי הסקר הליכוד ממשיך לאבד מכוחו, "הרשימה המשותפת" צונחת ובנט כבר יכול לפנטז על בלפור (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

המערכת הפוליטית נמצאת בנקודת רתיחה, ומתקרבת לבחירות: "הליכוד" ממשיכה לאבד מכוחה, "הרשימה המשותפת" צונחת ובנט כבר יכול לפנטז על מעון ראש הממשלה

אם נתניהו וגנץ לא יכנעו, איש איש בעמדתו, ב-23.12 לכל המאוחר - ישראל תצא לבחירות נוספות, חצי שנה לאחר הקמת ממשלת האחדות שלכאורה שמה קץ למשבר הפוליטי המתמשך. "כחול לבן" רקמה הסכם משפטי סבוך, נתניהו מצא פרצה בסוגיית התקציב ובינתיים מחליט להפר את ההסכם, והמצב נראה מתקרב במיוחד לצעידה נוספת לקלפיות.

במהלך שלוש מסעות הבחירות, דובר רבות על סיכויי ההיתכנות של בני גנץ להיכנס למעון ראש הממשלה כדייר החדש אחרי בנימין נתניהו, אבל המציאות ידועה. כעת, כשנראה שגנץ לא יכול לכהן כראש ממשלה אחרי בחירות אם תתקיימנה (להוציא מהלכים פוליטיים של חיבורים מיוחדים, שלא נראים באופק).

מתנגדי נתניהו נושאים עיניים דווקא לנפתלי בנט. על אף שהוא מנהיג מפלגה ימנית יותר מנתניהו, מצליח יושב ראש "ימינה" לשאוב עד כה קולות רבים בסקרים, שעל פי החישובים נראה שלא מעט מהם נמצאים בקבוצת "מאוכזבי גנץ".

סקר שפורסם הבוקר (שישי), ב"מעריב" שם את בנט במרחק נגיעה ממש מהשרביט. "ימינה" שלו מקבלת בסקר 24 מנדטים, רק 3 מנדטים פחות מ"הליכוד" שכבר עמוק בקידומת 2 (ולא 4 כמו שחזו בסקרים לפני מספר שבועות).

"יש עתיד-תל"ם" של לפיד ויעלון צומחת ל-18 מנדטים, ואילו "כחול לבן" של גנץ מקבלת 10 מנדטים בלבד. "הרשימה המשותפת", שנמצאת במחלוקת פנימית משמעותית בין חברי הסיעה למנסור עבאס שעובד עם נתניהו, צונחת מ-15 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-11 בלבד בכנסת הבאה.

אם היום היו מתקיימות בחירות. אצל החרדים, "ש"ס" מקבלת 9 מנדטים, ואילו "יהדות התורה" 7. "ישראל ביתנו" של ליברמן עם 8 מנדטים, ו"מרצ" עם 6. על פי התרחיש הזה, לבנט יש 60 מנדטים של "מתנגדי נתניהו", אם כי קשה מאד לראות קונסטלציה בה הולכת הרשימה המשותפת ומרץ עם בנט בקואליציה אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר