"מפיצי מחלות" • פירות ההסתה

מקומם: הבנק הרחיק עובדת - כי השתתפה בחתונה חרדית

על ההערות "אל תדביקי אותנו" עוד הצליחה שלומית איכשהו להתגבר, אך ההתנכלות אליה בעבודתה הגיעה לאחרונה לשיא חדש: הוראה להישאר שבועיים בביתה, ללא שכר, כי... היתה בחתונה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אשנב בנק. אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/Flash90)

התנכלות במקום העבודה: אווירת ההסתה נגד הציבור החרדי, שגברה בגל השני של הקורונה, חלחלה למקום העבודה המכובד, שבחר לפגוע בעובדת הוותיקה שלו רק משום שהינה חרדית.

שלומית (64) המתגוררת בבני ברק, עובדת לפרנסתה במטה הארצי של אחד הבנקים הגדולים בישראל, מזה יותר מארבעים שנה, אך בשבועות האחרונים הפכה שהייתה במקום לסיוט.

"היא החלה להרגיש שלא בנוח בעבודתה", כפי שמסבירה ל'כיכר השבת' אחת מקרובות משפחתה: "מדובר על הערות בסגנון 'המגזר שלך מפיץ מחלות'; הערות שהלכו וגברו מכל עבר, בעקבות הקורונה".

בסגר האחרון אף נשלחה שלומית לביתה, למרות שמקום עבודתה מוגדר כ'חיוני' ופעיל באופן חוקי גם בעת הסגרים. והנימוק לכך היה חד משמעי: "את מתגוררת באזור אדום, אז שלא תדביקי אותנו...".

מלבד הפגיעה האישית, החלק המקומם ביותר היה העובדה כי על הימים הללו, בהם העובדת החרדית שהתה בביתה, היא לא קיבלה שכר.

"אך מה שהגדיש את הסאה", כהגדרתו של בן משפחתה, "קרה בשבוע שעבר: שלומית השתתפה בחתונה משפחתית, על פי כל הכללים וההנחיות של משרד הבריאות, ולאחר מכן הופתעה לשמוע מאגף כוח האדם בבנק כי עליה לשהות בבידוד, לפרק זמן של שבועיים מיום החתונה".

'חתונת קורונה'. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: רולי דיקמן)

לדבריו, "הם לא נתנו לזה כל הסבר או סיבה, ואפילו בדיקת קורונה שהיא עשתה ויצאה שלילית, לא שכנעה את הבנק, והיא נאלצת להעביר את הזמן בביתה - שוב ללא שכר - למשך 14 ימים. אין דין ואין דיין!".

על פי בדיקת 'כיכר השבת', להתנהלות זו, של שליחת עובד לבידוד למרות שלא נחשף לחולה קורונה ואינו עם תסמינים, אין כל סעד חוקי - בוודאי תוך שלילת שכר.

יצוין, כי משפחתה של שלומית מעדיפה בשלב זה ששמו של הבנק לא יפורסם, אך אם התנהלותו לא תשתנה לטובה, בכוונתה לפעול נגדו בכל המישורים החוקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר